۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
مقدماتی جام جهانی قطر

ایران - لبنان/ شاگردان اسکوچیچ درصدد ادامه روند صدرنشینی

ایران - لبنان/ شاگردان اسکوچیچ درصدد ادامه روند صدرنشینی
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز پنج شنبه برگزار می‌شود.
کد خبر : ۵۷۵۸۷۵

 تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در لبنان روز پنج شنبه ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درحال حاضر شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات در مقدماتی جام جهانی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول هستند و شانس اصلی صعود به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال محسوب می‌شوند.

شاگردان اسکوچیچ در ۴ بازی گذشته خود موفق به کسب ۳ پیروزی و یک تساوی شدند و لبنانی‌ها نیز از ۴ بازی ۵ امتیاز کسب کردند و سوم هستند.

این ۲ تیم تا به حال ۱۰ بار در مسابقات مختلف رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۸ برد برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای لبنان بوده است..

در دیدار‌های این ۲ تیم ۲۹ گل رد و بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان بوده و لبنانی‌ها فقط ۲ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام با به ثمر رساندن ۷ گل، بهترین گلزن ما مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

تیم‌های لبنان و ایران قرار است برای ششمین بار در خاک لبنان به مصاف یکدیگر بروند. در ۵ مسابقه قبلی ۳ برد برای ملی‌پوشان، یک پیروزی برای لبنان و یک تساوی به دست آمده است. بعد از بیروت حالا شهر صیدا برای اولین بار میزبان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا خواهد بود.

این ۲ تیم برای دومین بار در راه جام جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پیش از این در دور چهارم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، لبنانی‌ها در بازی رفت موفق شدند با تک گل رودا انتر از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرند و اولین و آخرین باخت ایران در این دوئل را رقم بزنند. مسابقه برگشت در ورزشگاه آزادی با برد پرگل ایران با نتیجه چهار بر صفر همراه شد. در نهایت هم ایران به عنوان سرگروه به جام جهانی رسید و لبنان هم قعرنشین شد.

ایران بعد از تساوی در اولین بازی با لبنان، در پنج دیدار بعدی به برتری رسید و پس از شکست یک بر صفر نیز ۳ برد متوالی با دست کم چهار گل زده در هر مسابقه برای ما حاصل شد. پیروزی ۵ بر صفر در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ بهترین برد ما مقابل قرمز‌ها بوده است.

این بازی چهارمین رویارویی ۲ تیم در هشتمین ماه سال است. در ۳ بازی قبلی ۲ پیروزی و یک تساوی برای ایران ثبت شده است. ما ۷ گل زده‌ایم و تیم حریف موفق به زدن یک گل شده است.

تیم‌های ملی ایران و لبنان اولین دیدار خود را ۲۳ آبان ۱۳۷۵ در بیروت برگزار کردند. دیداری دوستانه که با تساوی بدون گل خاتمه یافت و پس از آن ۵ دیدار پیاپی ایران موفق شد پیروز شود. در تمام این دیدار‌ها لبنان یک بار هم نتوانست دروازه ایران را باز کند و تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار‌هایی یک طرفه، به پیروزی رسید.

همچنین در این مسابقه قرار است سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به سود تیم ملی فوتبال ایران تمام شده است. در بازی با امارات داور وسط رای به اخراج شجاع خلیل زاده داد، اما کمک داور ویدئویی خطاب به داور وسط اعلام کرد مهاجم تیم ملی امارات در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است و به همین بهانه داور وسط تصمیم خود را تغییر و توپ را در اختیار ایران قرار داد و شجاع خلیل زاده هم به بازی برگشت.

فدراسیون فوتبال ایران هم در تلاش بود در بازی با کره جنوبی از کمک داور ویدئویی استفاده کند، اما با وجود نصب تجهیزات در استادیوم آزادی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی کمک داور ویدئویی را انتخاب نکرد و در نهایت این این سیستم در این بازی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گرفت. در صورتی که اگر کمک داور ویدئویی در این بازی حضور داشت به احتمال قوی خطای صورت گرفته روی مهدی طارمی را به سود ایران پنالتی اعلام می‌کرد و تیم ملی از این تصمیم سود می‌برد.

البته حاشیه چند روز اخیر برای تیم ملی به دعوت نشدن طارمی بازمی گردد. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی اسامی دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد که نام مهدی طارمی، آماده‌ترین مهاجم این روز‌های تیم ملی در آن دیده نمی‌شود. طبیعتا همه متوجه شده اند که ماجرای دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی، نه فنی بوده است و نه مصدومیت، بلکه ماجرا به درگیری لفظی مهاجم پورتو با اسکوچیچ مربوط می‌شود. شاید این موضوع اتفاق جدیدی نباشد؛ زیرا طارمی پس از صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با طعنه به اسکوچیچ این نسل از تیم ملی را مدیون کی روش دانست. با این وجود در روز‌های گذشته این درگیری لفظی به اوج خود رسید و با دعوت نشدن مهدی طارمی به جنگ داخلی تبدیل شد. ماجرا از جایی علنی شد که دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌ای به ضعف فنی و تاکتیکی بازیکنان تیم ملی پرداخت و مهدی طارمی نیز در توئیتی به آن واکنش نشان داد.

حالا باید منتظر ماند و دید شاگردان اسکوچیچ در گام پنجم مقدماتی جام جهانی چه عملکردی را ثبت می‌کنند و آیا می‌توانند روند شگفت انگیز خود را پشت سر بگذارند یا خیر؟

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز