۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

دستگیری هکر کلاهبردار واتساپ

دستگیری هکر کلاهبردار واتساپ
رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری هکر کلاهبردار خبر داد.
کد خبر : ۵۷۵۸۶۴

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن واتس‌اپ که منجر به کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی از دوستان و اقوام وی شده بود، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا متهم را که با هک کردن اپلیکیشن واتس‌اپ شاکی از طریق ارسال پیام‌هایی مبنی بر نیاز مالی برای مخاطبان وی، موفق به کلاهبرداری به مبلغ ۵۰ میلیون ریال از آن‌ها شده بود شناسایی و دستگیر شد و با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: شهروندان برای گرفتار نشدن در چنین مشکلاتی پس از دریافت پیامک‌هایی از طرف دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست مبالغی هر چند ناچیز، قبل از واریز مبلغ برای کمک به اقوام و دوستان خود حتما ابتدا با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار نموده تا از واقعی بودن نیاز مالی وی مطلع گردند.

سرهنگ سلطان آبادی بیان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.