۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

سندرم وحشتناک درختی؛ بلای جان نوجوان عراقی/ پوست این پسر جوانه می زند! + عکس

سندرم وحشتناک درختی؛ بلای جان نوجوان عراقی/ پوست این پسر جوانه می زند! + عکس
رسول هاشم اهل عراق به خاطر بیماری عجیب سندرم درختی از دریافت خدمات دولتی و بهداشتی محروم است.
کد خبر : ۵۷۵۸۱۵

رسول هاشم مردی اهل شهر العماره در مرکز استان میسان جنوب شرقی بغداد به یکی از نادرترین بیماری‌های پوستی در جهان موسوم به «سندرم مرد درختی» مبتلا شده است. رسول نه سال پیش مبتلا شده و امروز تنها بیمار عراقی است که از این مریضی رنج می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بیماری هاشم با ظهور جوانه‌هایی در دو دستش شروع شد و به دلیل وضع نامناسب مالی نتوانست به پزشک مراجعه کند. راضی السعدی متخصص پوست در گفتگو با الجزیره درباره سندرم مرد درختی گفت:" مرد درختی یک بیماری پوستی ژنتیکی نادر است که توسط نوع خاصی از ویروس شناخته شده HPVs به عنوان ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. این بیماری عجیب که در آن اندام‌های بدن انسان شکلی شبیه به تنه درخت به خود می‌گیرند، به این نام شناخته می‌شود. "

درمان واضحی برای این بیماری وجود ندارد و ترمیم پوست و حمایت روانی از بهترین راهکار‌های رفع آن به حساب می‌آیند. یک بار جراحی پلاستیک روی صورت هاشم انجام شده است تا برخی از جوانه‌ها برداشته شود. بیمار باید به تقویت سیستم ایمنی و عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز توجه داشته باشد، زیرا ممکن است وضعیت وی بدتر و این سندرم به سرطان پوست تبدیل شود. به گفته منبع الجزیره نت، هاشم در خانه‌ای که برای اسکان آوارگان در نظر گرفته شده به تنهایی زندگی و نمی‌تواند آشپزی کند، بنابراین از غذای آماده استفاده می‌کند. هاشم به الجزیره گفت:" به دلیل شرایط بحرانی و ناتوانی و رشد جوانه‌ها نمی‌توانم کار کنم و دلم برای خانواده و برادرانم تنگ شده است. من یک یتیم هستم و در شرایط سخت مالی زندگی می‌کنم. "

سندرم وحشتناک درختی؛ بلای جان نوجوان عراقی/ پوست این پسر جوانه می زند! + عکس