۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: اشراف "اطلاعاتی و عملیاتی" مطلوبی بر مرزهای کشور داریم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: اشراف
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امنیت پایداری را در مرز‌های جنوب شرق شاهدیم، گفت: بر مرزهایمان اشراف "اطلاعاتی و عملیاتی" مطلوبی داریم به‌نحوی که "شرارت، ناامنی و قاچاق" کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۵۷۵۸۰۶

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با باند‌های قاچاق مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲ روز گذشته از مرز‌های سیستان و بلوچستان بازدید کردیم که خوشبختانه وضعیت نسبت به گذشته تحول مثبت چشمگیری داشته و به عبارتی امنیت مرز‌های این خطه از کشور در سال‌های اخیر روز به روز بهتر شده است.

به گزارش تسنیم، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شرارت، ناامنی و قاچاق در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است، افزود: این شرایط مطلوب حاصل اشراف اطلاعاتی، اقدام‌های عملیاتی و تلاش شبانه‌روزی و قابل تقدیر مرزبانان ما در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه شاخص‌ها بیانگر ارتقای امنیت در مرز و داخل استان هستند، گفت: خوشبختانه کشور پاکستان نیز اقدامات مناسبی در ایجاد موانع مرزی، توسعه پاسگاه‌ها و ازدیاد نیرو‌های مدافع مرز انجام داده و در این زمینه با هماهنگی کامل با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند که با تداوم این شرایط امید داریم امنیت مرزی توسعه یابد و شاهد تبدیل این مرز به مرز صلح، دوستی و امنیت پایدار باشیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: با مجموعه اقدامات ارزشمند صورت گرفته برای توسعه اشراف اطلاعاتی فنی شامل تصویری و الکترونیکی می‌توان گفت امروز شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور تفاوت چندانی ندارد و این امر نویدبخش فراهم شدن زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران و تلاشگران عرصه‌های گوناگون برای حضور فعال و توسعه اقتصادی منطقه است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر در این استان در دستور کار نیروی انتظامی است و در این زمینه مناسب عمل شده و عزیزان در حال تلاش هستند مقابله جدی‌تری داشته باشند؛ همچنین در کشف و برخورد با باند‌های انتقال سلاح، توفیقات خوبی را شاهد هستیم و با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد امنیت سیستان و بلوچستان روز به روز تقویت می‌شود.