۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

جزئیاتی از حرکت سیارکی بزرگ به سوی زمین + عکس

ناسا هشدار داد یک سیارک عظیم که آن را سیارکی خطرناک توصیف کرده به زمین نزدیک می‌ شود.
کد خبر : ۵۷۵۷۳۵

ناسا هشدار داده است که یک سیارک بزرگ به اندازه برج ایفل در حال حرکت به سمت زمین است. این جرم در دسته سیارک‌های بالقوه خطرناک (PHA) طبقه بندی می‌شود.

مانیتور‌های فضایی ناسا می‌گویند که این سیارک قرار است ۱۱ دسامبر با سرعت ۴۰۰۰ مایل در ساعت معادل حدودا هزار و ۱۱۱ کیلومتر در ساعت از نزدیکی زمین بگذرد. علاوه بر این ناسا اعلام کرده که هیچ نگرانی وجود ندارد و این سیارک ۳۲۹ متری به نام ۴۶۶۰ Nereus خطری برای بشریت ایجاد نمی‌کند.

جزئیاتی از حرکت سیارکی بزرگ به سوی زمین + عکس

طبق تخمین‌های ناسا این سیارک حدود ۲.۴ میلیون مایل از زمین دور خواهد شد. تقریبا ده برابر فاصله‌ای که سیاره زمین با ماه دارد. طبق اطلاعات وبسایت ناسا، این سیارک از ۹۰ درصد سیارک‌هایی که به سمت زمین می‌آیند بزرگتر است، اما در مقایسه با بزرگترین نوع سیارک‌ها اندازه کوچکی دارد.

بازگشت چندباره این سیارک به نزدیکی زمین

با این حال پیش بینی می‌شود این سیارک در ۱۷۵ سال آینده ۱۲ بار دیگر به سمت زمین بازگردد. سیارک مذکور هر ۶۶۴ روز یکبار به دور خورشید می‌چرخد و انتظار می‌رود دوباره در مارس ۲۰۳۱ و نوامبر ۲۰۵۰ از نزدیکی زمین عبور کند. کارشناسان بر این باورند که نزدیک‌ترین فاصله این سیارک به زمین در فوریه سال ۲۰۶۰ رخ خواهد داد.

جزئیاتی از حرکت سیارکی بزرگ به سوی زمین + عکس

سیارک Nereus یکی از سیارک‌های گروه سیارک‌های آپولو است که به دلیل عبور از مسیر زمین در حین گردش به دور خورشید شناخته می‌شوند.

گفتنی است ماه گذشته نیز سیارکی به اندازه پل گلدن گیت از کنار زمین گذشت. سیارک ۱۹۹۶ VB۳، ۲۱۹ متر قطر داشت و در غروب ۲۰ اکتبر به زمین نزدیک شد و به فاصله دو میلیون مایلی از سیاره زمین رسید.