۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی است یا اختیاری؟

حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی است یا اختیاری؟
سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، گفت:ما مایل نیستیم از تعابیر اجبای و اختیاری استفاده کنیم رسالت مدرسه فراهم کردن محیط یادگیری است برای دانش آموزان، مقررات مدرسه مشخص است زمانی که دانش آموزان در مدرسه‌ای ثبت نام کرده اند موظف هستند که مقررات مدرسه را رعایت کرده و در مدرسه حضور پیدا کنند.
کد خبر : ۵۷۵۷۱۶
علیرضا کمره‌ای معاونت متوسطه دوم و سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با میزان در خصوص اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدرسه گفت :اجبار یا اختیاری بودن آموزش حضوری مطرح نیست ، مقررات مدرسه مشخص است زمانی که دانش آموزان در مدرسه ای ثبت نام کرده اند موظف هستند که مقررات مدرسه را رعایت کرده و در مدرسه حضور پیدا کنند.
 
وی ادامه داد:تکلیف آموزش و پرورش این است که مدارس را باز و فعال نگه دارد و آموزش با کیفیت را به دانش آموزان ارائه دهد، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هویدا شد که آموزش‌های مجازی و غیر حضوری نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش پرورش برخی از استان‌ها آموزش حضوری را اختیاری و برخی الزامی دانشته اند گفت:در موضوع بازگشایی مدارس رنگبندی شهر‌ها در موضوع کرونا ملاک نیست، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم در تمامی مناطق کشور آموزش حضوری دارند.

وی اضافه کرد:اگر در این بین شهری استثنا باشد به طور موردی در مورد آن تصمیم گیری می‌شود، در غیر این صورت بنا بر دستورالعمل ۰۶ که در آن بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری مدارس را دایر نگه داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت:در موضوع بازگشایی آموزش و پرورش به تکلیف خود در ابن زمینه عمل می‌کند و مصوبه ستاد کرونا در مورد مدارس متوسطه دوم این موضوع را تصریح کرده است که از ۱۵ آبان ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند و مجوزات لازم برای آن صادر شده است.

وی ادامه داد:مقررات مدرسه هم مشخص است وقتی فعالیت‌ها به صورت حضوری است، طبیعتا دانش آموزی که ثبت نام کرده موظف است مقررات مدرسه را رعایت کند و حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد:به طور کلی منهای سه گروه دانش آموزان که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، طیف اتیسم و آن‌هایی که شیمی درمانی کرده اند، ترجیحا به صورت غیر حضوری آموزش خواهند دید.

وی اظهار کرد: از این رو ما مایل نیستیم از تعابیر اجبای و اختیاری استفاده کنیم رسالت مدرسه فراهم کردن محیط یادگیری هست برای دانش آموزان نیز هدف از ثبت نام، حضور درمدرسه است.

وی در پایان گفت:برای آموزش حضوری تصمیم گیرنده اصلی ستاد ملی کرونا است وقتی ستاد مجاز می‌داند تفسیر‌های متفاوت الا در شرایط استثنا صحیح نیست چرا که قاعده کلی فعالیت حضوری مدارس است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز