۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

مرگبارترین بزرگراه‌های تهران در حوادث رانندگی کدام هستند؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت:اداره تصادفات پلیس راهور اعلام کرده که هر دو روز سه نفر از شهروندان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.
کد خبر : ۵۷۵۷۱۱

سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و مدیوم‌های مختلف است، اظهار کرد: در تلاشیم تا از این طریق بتوانیم در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک به کاهش آمار تلفات برسیم، اما متاسفانه گویا مردم در خصوص مباحث ترافیکی و به خصوص کاهش تخلفات که منجر به کاهش تصادفات و در نتیجه تلفات می‌شود، چندان توجه خاصی ندارند.

مرگبارترین بزرگراه‌های تهران در حوادث رانندگی کدام هستند؟

وی با بیان اینکه مردم حوادثی را که در مقابل چشمشان رخ می‌دهد، جدی نمی‌گیرند، اظهارکرد: جای سوال است که چرا مرگ هفته‌ای ۱۰ نفر از شهروندان بر اثر تصادف درتهران جدی گرفته نمی‌شود؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران درباره آمار تصادفات شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در سطح معابر شهر تهران نیز بیان کرد: اداره تصادفات پلیس راهور اعلام کرده که هر دو روز تعداد سه نفر از شهروندان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و بر این اساس حدود ۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۹ درصد عابرین پیاده و ۱۵ در صدراننده و سرنشین خودرو بودند که با رعایت قانون و ایمنی در رانندگی می‌توانستند امروز کنار خانواده شان باشند.

همه خانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی حاکی از آن است که۵۳ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا (ع) بیشترین حوادث رانندگی را دارا هستند.