۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

قدرت‌نمایی ناوگان دریای سیاه روسیه همزمان با حضور کشتی‌های آمریکایی در منطقه

قدرت‌نمایی ناوگان دریای سیاه روسیه همزمان با حضور کشتی‌های آمریکایی در منطقه
نیرو‌ها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه روسیه در جریان یک مانور تدافعی، آمادگی رزمی بالای خود به منظور دفع حملات هواپیما‌های دشمن فرضی به محل استقرار کشتی‌های این ناوگان در سواحل شبه جزیره کریمه را نشان دادند.
کد خبر : ۵۷۵۷۰۱

دفتر مطبوعاتی ناوگان دریای سیاه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با حضور کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا در منطقه، بررسی توانایی دفاع ضدهوایی ناوچه "آدمیرال ایسن" ناوگان دریای سیاه در جریان یک مانور نظامی به منظور تأمین پوشش دفاعی محل استقرار کشتی‌های این ناوگان در برابر حملات هوایی و موشکی توسط دشمن فرضی انجام شد.

به گزارش تسنیم، لازم به یادآوری است که در حال حاضر کشتی پرچمدار و فرماندهی "مانت ویتنی" و ناوشکن حامل موشک‌های کروز هدایت شونده "پورتر" ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در آب‌های دریای سیاه حضور دارند و ناوگان دریای سیاه روسیه نیز فعالیت این دو کشتی نظامی را زیر نظر دارد.

در بیانیه ناوگان دریای سیاه روسیه آمده است: «خدمه ناوچه آدمیرال ایسن مانور تأمین پوشش دفاعی مطمئن برای کشتی‌های مستقر در سواحل شبه جزیره کریمه در برابر حملات هوایی احتمالی از سوی دشمن فرضی را با موفقیت اجرا کردند. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پس از دریافت اطلاعات مربوط به اعزام گروهی از هواپیما‌های دشمن فرضی به سمت شبه جزیره کریمه، علامت آماده باش برای تمامی نیرو‌های ناوگان به منظور مقابله موثر با این حمله ارسال شده و سامانه‌های پدافند ضدهوایی ناوچه آدمیرال ایسن که در حال انجام وظیفه در منطقه بود، به حالت آماده باش کامل درآمده و هواپیما‌های دشمن فرضی را هدف قرار داده و منهدم کردند.»

طبق این اطلاعات، در پایان این مانور دفاعی، عملیات فرود و برخاستن بالگرد‌های نظامی از روی بر عرشه این ناوچه انجام شد. این رزمایش آمادگی کامل رزمی نیرو‌های ناوگان دریای سیاه برای مقابله با هر نوع حمله احتمالی را به خوبی نشان داد.

پیش از این فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که کشتی پرچمدار و فرماندهی "MountWhitney" این ناوگان به منظور حمایت از عملیات مشترک نظامی کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منطقه دریای سیاه اعزام شده است. طبق این اطلاعات، ناوشکن پورتر "USSPorter" آمریکا نیز پیش از این برای شرکت در این عملیات به دریای سیاه اعزام شده و در منطقه حضور دارد.