۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

کشتی آزاد امید‌های جهان/فیروزپور با شکست مقابل روسیه به مدال نقره رسید

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران با شکست برابر حریفی از روسیه به مدال نقره رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسید.
کد خبر : ۵۷۵۶۷۲

در شب پایانی رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است، محمدصادق فیروزپور نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر چرمن والیف دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند. فیروزپور تا ثانیه پایانی ۷ بر ۲ عقب بود، اما اجرای فن ۴ امتیازی وی در ثانیه پایانی نیز سودی به حالش نداشت و در نهایت با اختلاف یک امتیاز تن به شکست داد.

کشتی آزاد امید‌های جهان/فیروزپور با شکست مقابل روسیه به مدال نقره رسید

به گزارش ایسنا،  فیروز پور پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، در دور نخست ۱۰ بر صفر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی سپس ۱۰ بر ۲ پراوین مالیک از هند را از پیش رو برداشت و در سومین مبارزه نیز۱۴ بر ۶ از سد سیمون مارچل از اتریش گذشت. فیروزپور در نیمه نهایی نیز هرایار علی خانیان دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از ارمنستان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

همچنین مدال طلای وزن ۶۱ کیلوگرم به آرسن هاروتونیان از ارمنستان رسید که در فینال مقابل آرتور چبوداِف از روسیه ۱۱ بر ۷ به برتری رسید. ایران و روسیه رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی تیمی دارند.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلا به مصاف موخامد علی اف از اوکراین می‌رود. امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و سید مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان میروند.

پیش از این و در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی‌اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.