۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

دریادار کاویانی: آمادگی رزمی ارتش در ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد

دریادار کاویانی: آمادگی رزمی ارتش در ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه توان و آمادگی رزمی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد، خاطر نشان کرد: در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین این نیرو‌ها بودیم.
کد خبر : ۵۷۵۶۷۱

امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار کرد: این رزمایش مشترک با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش است و به همین دلیل نیز در مراحل مختلف این رزمایش شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین نیرو‌های عمل کننده بودیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضور تاثیرگذار نیروی دریایی ارتش در این رزمایش خاطر نشان کرد: تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی از عمق دریا و با استفاده از همه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و همچنین ناوگان هوادریا در این رزمایش به اجرای سناریو‌های رزمی پرداختند. در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش همچنین شاهد حضور یگان‌های موشکی ساحل به دریا، انواع سامانه‌های جنگال ساحلی و دریایی مستقر روی شناور‌ها بودیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به حضور یگان‌های مختلف نیرو‌های زمینی، هوایی و پدافند هوایی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص رزمایش، در حوزه‌های زمینی، پدافند هوایی و هوایی نیز با استفاده از همه تجهیزات بومی و ساخت داخل ارتش، توانستیم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشانیم.

دریادار کاویانی تصریح کرد: با حجم آتش، امکانات، تجهیزات و تسلیحات و موشک‌هایی که امروز در نیرو‌های مسلح وجود دارد، دشمنان باید خواب آن را ببینند که قدرت تعدی به منافع جمهوری اسلامی و مرز‌های ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش۱۴۰۰ در سطح بالایی برگزار و توان و آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش به خوبی نمایش گذاشته شد»، اظهار کرد: امسال تجهیزات استفاده شده در مراحل مختلف رزمایش به مراتب پیشرفته‌تر از سال‌های قبل بود و شاهد الحاق تجهیزات بومی دیگری به ناوگان نیروی دریایی ارتش بودیم. در رزمایش امسال همچنین از ناوشکن تمام ایرانی دنا و سهند، زیردریایی‌های ساخت داخل و کاملاً بومی با ظرفیت و تناژ و ماموریت‌های مختلف استفاده کردیم و نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی دریایی از توانمندی بالایی در همه حوزه‌ها از جمله فناوری و تکنولوژی برخوردار است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه اغلب تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی ارتش به دست جوانان ایرانی و فرزندان انقلاب اسلامی، طراحی، تولید و بازآماد شده است، گفت: ان‌شاءالله جوانان نیروی دریایی بتوانند در اجرای فرمان و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و در راستای تاکیدات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به نیروی دریایی ارتش در تراز انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران دست یابند.