۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

این دارو قرار است اختلال بویایی ناشی از کرونا را درمان کند

این دارو قرار است اختلال بویایی ناشی از کرونا را درمان کند
مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: آسیب حس بویایی و چشایی یکی از عوارض بارز بیماری کرونا است، دارویی برای بهبود آن، در این مرکز تحقیقاتی ساخته شده است.
کد خبر : ۵۷۵۶۰۳

دکتر حمیدرضا مهاجرانی اظهار کرد: در ساخت این دارو از اسانس‌های گیاهان دارویی نظیر اسطوخودوس، اکالیپتوس و ترکیبات اثربخش دیگر که خاصیت آروماتراپی یا رایحه درمانی دارند، استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همراه این دارو از روش نوروفیدبک که روشی مرسوم و تاثیرگذار است، برای افزایش سرعت ترمیم اختلال حس بویایی ناشی از بیماری کرونا و سایر بیماری‌های مختل کننده حس بویایی استفاده می‌شود.

مهاجرانی توضیح داد: آروماتراپی و نوروفیدبک در واقع راهی برای آموزش کارکرد بهتر به دستگاه عصبی و مغز است که در این روش مغز با بهبود و ارتقای فعالیت‌های خود، به طور غیرمستقیم می‌آموزد که چگونه عملکرد بهتری داشته باشد. فعالیت‌های مغز در هر لحظه به وسیله سنسور‌هایی مورد سنجش قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود تا فعالیت‌های مغز به سمت الگو‌های مناسب‌تری تغییر کند.

وی ادامه داد: در واقع آموزشی که توسط این دارو به بخش‌هایی از اعصاب داده می‌شود، موجب عملکرد بهتر آن‌ها در زمینه آستانه حس بویایی و قدرت تفکیک بو‌ها از همدیگر و شناسایی انواع بو‌ها می‌شود. این طرح هنوز مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته و در حال بررسی و آزمایش است و در صورت تایید اثرات مثبت مذکور، به نام آرومارویال توسط کارخانه رویال اسانس آلا واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک تولید خواهد شد.

برچسب ها: بویایی کرونا صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز