۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

ربات عنکبوت مامور کاوش در غار‌های ناراکورته

ربات عنکبوت مامور کاوش در غار‌های ناراکورته
برای کاوش غار‌های ناراکورته استرالیا، ربات عنکبوتی ساخته شده است که میزان خسارت به این میراث جهانی را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۵۷۵۴۲۲
 
 

غار‌های ناراکورت در جنوب شرقی استرالیای جنوبی قرار دارند. این پارک ملی یک سایت میراث جهانی یونسکو است که به دلیل وجود سنگ‌ها و فسیل‌های ماقبل تاریخ شناخته شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  اخیرا گروهی از دانشجویان دانشگاه آدلاید رباتی را برای تکمیل اسکن سه بعدی این مکان ساخته اند. تیم این پروژه که CaveX نامگذاری شده است پیش از رسیدن به طرح نهایی، ۱۵ مدل دیگر را طراحی کرده بودند. آن‌ها در نهایت به ساخت رباتی رسیدند که روی یک مجموعه شش پا راه می‌رود. آن‌ها می‌ترسیدند رباتی که دارای آج یا چرخ است به سطح غار‌ها آسیب برساند. این طراحی همچنین به این ربات اجازه می‌داد تا از زمین‌های ناهموار عبور کند. دانشجویان این دانشگاه امید دارند که این ربات و ویژگی اسکن سه بعدی آن به اکتشافات جدیدی در این مکان منجر شود.

ربات عنکبوتی

ربات کاوشگر

کریگ ویلیامز، یکی از دانشجویان دکترا که روی این پروژه کار می‌کرد، گفت: "ما اکنون در حال بررسی سطح غار هستیم تا ورودی‌های غار جدیدی پیدا کنیم که امیدواریم به کشف فسیل‌های جدید منجر شود. این موضوع به ما کمک می‌کند تا دامنه دانش خودمان درباره فسیل‌هایی که در این مکان قرار دارند را افزایش دهیم. تیمی که روی این پروژه کار می‌کند امیدوار است نسل جدیدی از دانشجویان مهندسی به کار روی ربات ادامه دهند. آن‌ها به استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری برای بهتر کردن عملکرد ربات امیدوار هستند."