۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
سعدالله زارعی

یک تیر و هفت نشان نیروی دریایی سپاه پاسداران

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر : ۵۷۵۳۷۶

سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا: عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز از اهمیت بالایی برخوردار است بخصوص در ماه آبان که سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست. 

نکته اول در این اقدام این است که نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود برای متوقف کردن پاسداران دریا انجام دادند ولی ناگزیر و ناکام میدان را ترک کردند.

دوم تو دهنی به سعودی بود که گمان می‌کرد می‌تواند در پناه نیروی دریایی آمریکا، موفقیتی بدست آورد و بر شکست‌های سریالی این روزهایش از پابرهنگان دلاور یمن سرپوش بگذارد. حالا با این شکست، یمنی ها روحیه تازه ای پیدا می کنند.

سوم این واقعه در آستانه اجلاس وین، روحیه تیم آمریکا را ضعیف تر می‌کند چرا که باید در مقابل «قدرت تهاجمی» ایران صدایش را پایین بیاورد.

چهارم با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیر دریایی های اتمی فروخته شده به استرالیا ، پکن را به ایران نزدیک‌تر می‌کند و موضع تهاجمی آن در برابر آمریکا تقویت می‌کند.

پنجم با توجه به شکاف اخیر بین فرانسه و آمریکا، اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می کند.

ششم با توجه به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران ، اقدام تهاجمی سپاه علیه ارباب اسرائیل، توخالی بودن ادعاهای این رژیم را بیشتر برملا می نماید.

هفتم با توجه به تحرک جدید ایران در صادرات، اقدام سپاه ، ضریب امنیت دریایی صادرات ایران را افزایش داده و به «نقطه اطمینان» رسانده است. 

تا حالا یک تیر و هفت نشان را دیده اید؟ 

و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه ترهبون به عدوالله و عدوکم