۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

یک پوئم سمفونیک رونمایی شد

یک پوئم سمفونیک رونمایی شد
آیین رونمایی رسمی از پوئم سمفونیک اروند با حضور معاون سیما، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیر دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی، شاعر پوئم سمفونی اروند و آهنگساز این اثر حماسی در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر : ۵۷۵۳۷۵

 حمید شاه‌ آبادی، معاون سیما در این آیین گفت: علت حضورم در این رونمایی ابلاغ پیام ریاست رسانه ملی به تمامی دست‌اندرکاران این اثر فاخر هنری و خداقوت به همه عزیزان است.

به گزارش رسانه ملی، وی تاکید کرد: دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی از ظرفیت‌های بالفعل خود در خلق و انتشار پوئم سمفونیک اروند بهره کامل برده و این مایه مباهات رسانه ملی است.

مهدی نراقیان، رییس دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی هم گفت: قدم اول ارکستر سمفونیک رسانه ملی با مپوئم سمفونیک سرباز در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شرایط کرونا برداشته شد و قدم بعدی اجرای ارکستر سمفونیک رسانه ملی اجرای پوئم سمفونیک بهمن و ظهور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دو سالی که به خاطر شرایط کرونا ارکستر سمفونیک صدا و سیما ضبط نداشت، از دو ماه گذشته با حضور اساتید، ضبط پوئم سمفونیک اروند آغاز شد.

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر پوئم سمفونیک اروند هم گفت: اروند به عنوان مرکز ثقل و نقطه اتصال، چه در بعد معرفتی، عاشقانه، زهد، تقوا و چه وجه تراژدیک دفاع مقدس، موقعیت خاصی داشت و لازم بود از این منظر با زبان شعر و موسیقی بخشی از عظمت‌های دفاع مقدس به تصویر کشیده شود.

امیرحسین سمیعی، آهنگساز پوئم سمفونیک اروند هم در این مراسم گفت: نگارش این اثر از سال ۱۳۹۶ با بازدید از مناطق جنگی و اروند آغاز شد. در این پوئم سمفونیک بودجه ساخت تا انتها صفر بوده است که با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، کار تولید محتوا و تبلیغ انجام و انتشار آن در استودیو آفتاب ادب نهایی شد.

در پایان، ارکستر سمفونیک صداوسیما به اجرای پوئم سمفونیک اروند شامل قطعات کربلای ۴، فاو، والفجر ۸ و شهدای غواص با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و بر اساس شعری از مصطفی محدثی خراسانی پرداخت.

این اثر با مشارکت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، منطقه آزاد اروند و مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. پوئم سمفونیک اروند اثری سمفونیک است که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس و نقش اروند در آن دوران در ۴ یا ۵ موومان به صورت ارکسترال با همراهی گروه کر ساخته شده است. هر کدام از موومان‌ها با یاد عملیات کربلای ۴، فاو، والفجر ۸ و شهدای غواص نام‌گذاری و به‌صورت اجرای زنده و آلبوم تولید شده است.