۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸

رئیس سازمان سیا در مسکو چه می‌کند؟!

رئیس سازمان سیا در مسکو چه می‌کند؟!
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه و ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا" در مسکو دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : ۵۷۵۳۱۳

دفتر مطبوعاتی دفتر شورای امنیت روسیه گزارش داد، پاتروشف و برنز در این دیدار درباره روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا گفتگو کردند. هنوز رسانه‌های روسیه اطلاعات بیشتری از این دیدار و گفتگو منتشر نکرده اند.

به گزارش برنا، روابط مسکو و واشینگتن همواره با نوسانات و فراز و نشیب زیادی روبه رو بوده است که این روابط از منظر کارشناسان سیاست خارجی و روابط بین الملل به «صلح سرد» و «جنگ سرد» نیز تعبیر می‌شود و دو کشور همواره در اوج اختلافات و بحران روابط برای کاهش هزینه‌ها و با درک برخی واقعیت‌های جهانی در جستجوی تحولات و موضوعاتی بوده‌اند تا از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای تغییر فضا و بازسازی و بهسازی روابط استفاده کنند.

در سال‌های اخیر تحریم روسیه یکی از محور‌های اصلی سیاست خارجی دولت‌های آمریکا بوده و در این زمینه نه تنها دولت بایدن تمایلی به حذف آن ندارد بلکه در آخرین اقدام خود ضمن تحریم ۱۴ شرکت وابسته به روسیه در کشور‌های مختلف، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از سال ۲۰۱۴ را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.