۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

از نیشکر هفت تپه چه خبر؟ / آرامش بعد از طوفان

از نیشکر هفت تپه چه خبر؟ / آرامش بعد از طوفان
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قول داد تا با اورهال و بروز رسانی کردن تجهیزات کارخانه نیشکر هفت تپه این شرکت را ظرف سه سال به سود دهی برساند.
کد خبر : ۵۷۵۲۹۳

پس از واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به توسعه نیشکر، حقوق مرداد و شهریور ماه تمامی کارگران و کارکنان این شرکت پرداخت  شد؛ و طبق وعده مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حال حاضر مشغول جمع آوری مدارک برای تمامی کارگران این شرکت هستند تا بیمه تکمیلی برای آن‌ها انجام شود.

به گزارش فارس، عبدعلی ناصری قول داد تا با اورهال و بروز رسانی کردن تجهیزات کارخانه نیشکر هفت تپه این شرکت را ظرف سه سال به سود دهی برساند.

استاندار خوزستان هم قول داده بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، هفت تپه می‌تواند طی سه سال آینده به سودآوری برسد.

از سال ۱۳۳۸ که این شرکت راه اندازی شده، کشت و برداشت به صورت سنتی بوده و برای مکانیزه کردن فعالیت در این کارخانه نیاز به برنامه دراز مدت و  آموزش است.

هفت‌تپه در  سال‌های گذشته شاهد افزایش اعتراضات کارگری بود که دلیل آن به تعلل در تعیین تکلیف وضعیت مالکیت شرکت و پرداخت نشدن حقوق‌ها بازمی‌گشت.

این مجتمع پیش از خصوصی‌سازی در سال ۱۳۹۴، در اختیار وزارت صمت قرار داشت. خریدار این مجتمع که از بخش خصوصی بود، صلاحیت‌های فنی لازم را نداشت و به دنبال این موضوع، مشکلات کارگری به وجود آمد.

شرکت نیشکر هفت‌تپه در ۱۴ کیلومتر شهر شوش و دارای کارخانجات و همچنین ۲۴ هزار هکتار زمین بسیار مرغوب در ساحل رودخانه دز است که در مزایده سال ۹۴ با پیش‌پرداخت تنها ۶ میلیارد تومان، به امید اسدبیگی و مهرداد رستمی چگنی، دو جوان ۲۸ ساله و ۳۱ ساله واگذار شد.