۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

ضربه دیگر سایبری به صهیونیست‌ها؛ اطلاعات یک‌میلیون اسرائیلی در آستانه انتشار قرار گرفت

ضربه دیگر سایبری به صهیونیست‌ها؛ اطلاعات یک‌میلیون اسرائیلی در آستانه انتشار قرار گرفت
ساختار دفاع سایبری رژیم صهیونیستی همچنان گیج و سردرگم مقابل حمله بزرگ هکر‌ها منفعل ایستاده است و قادر به انجام هیچ واکنشی نیست.
کد خبر : ۵۷۵۱۷۸

ساختار دفاع سایبری رژیم صهیونیستی همچنان گیج و سردرگم مقابل حمله بزرگ هکر‌ها منفعل ایستاده است و قادر به انجام هیچ واکنشی نیست.

به گزارش تسنیم، پایگاه یا نت در گزارشی در این رابطه نوشت: دو روز بعد از اعلام هک شدن سرور‌های یکی از شرکت‌های بزرگ هاستینگ اسرائیلی، هکر‌ها به مدیران یکی از سایت‌های دوست‌یابی ۴۸ ساعت مهلت دادند یک‌میلیون دلار در مقابل عدم افشای اطلاعات سایت یا فروش آن پرداخت کنند.

به‌نوشته این تارنمای عبری‌زبان، هکر‌ها هشدار دادند، در صورتی که ظرف ۴۸ ساعت خواسته آن‌ها برآورده نشود، آن‌ها اطلاعات مشترکین این سایت دوست‌یابی را که یک سایت مربوط به همجنس‌بازان است به‌طور کامل در شبکه مجازی بارگذاری خواهند کرد تا نام و مشخصات تمام آن‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

در ادامه گزارش یانت ضمن تکرار ادعای ایرانی بودن هکر‌ها آمده است: سایت‌هایی که در معرض حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند هنوز نتوانسته‌اند فعالیت خود را در شبکه از سر بگیرند، در حالی که هر روز ابعاد جدیدی از این تهاجم در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد، که آخرین آن درخواست هکر‌ها برای دریافت یک‌میلیون دلار در مقابل عدم افشای اطلاعات است.

این رسانه وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت افزود: ظهر امروز یک‌شنبه هکر‌های بلاک شادو در کانال خود در پیام جدیدی اعلام کردند؛ تا امروز هیچ فردی از دولت اسرائیل یا (Cyberserve) با ما تماسی نداشته است، ظاهراً این مسئله برای آن‌ها چندان مهم نیست، اما ما از میزان نگرانی‌های موجود در رابطه با پایگاه داده‌های سایت (Atref) مطلع هستیم، این پایگاه یک‌میلیون نفر کاربر دارد، در حالی که اطلاعات چت‌های انجام‌گرفته مربوط به این اعضا را هم باید به اطلاعات کاربران آن افزود و البته تمامی اطلاعات سایت در اختیار ما قرار دارد، با این حال اگر یک‌میلیون دلار ظرف ۴۸ ساعت به ما پرداخت شود ما این اطلاعات را منتشر نخواهیم کرد یا به فروش نخواهیم رساند.

هکر‌ها برای تأکید بر صحت ادعای خود اطلاعات چهار نفر از اعضای Atref را که اعلام کرده‌اند به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند منتشر کردند.

یا نت در عین حال با اشاره به فاجعه روانی که این افشاگری می‌تواند به وجود آورد، خبر داد، برخی سازمان‌ها برای مقابله با تبعات روحی و روانی این افشاگری آماده می‌شوند.

در این بین بررسی‌های یا نت نشان می‌دهد سایت دوست‌یابی اسرائیلی از شامگاه جمعه از دسترس خارج شده است در حالی که بسیاری از کاربران آن به‌شدت از افشای اطلاعات خود در وحشت به‌سر می‌برند.

Atref هم در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد، این سایت جزو مجموعه سایت‌هایی بود که مورد حمله سایبری قرار گرفته است و تمام تلاش‌ها برای بازگشت آن در حال انجام است و در این رابطه قرار است رمز ورود تمام کاربران تغییر پیدا کند.

گروه بلاک شادو همچنین بعد از انتشار اطلاعات مربوط به شرکت حمل‌ونقل کاویم، مشخصات مشتریان شرکت حمل‌ونقل دان و شرکت توریستی پگاسوس را هم منتشر کرده است و هزاران نفر از مشتریان این دو شرکت می‌توانند اطلاعات خود را در شبکه مجازی پیدا کنند.