۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

جراحی پیشرفته نصب مهره ستون فقرات مصنوعی در نیشابور

جراحی پیشرفته نصب مهره ستون فقرات مصنوعی در نیشابور
جراحی پیشرفته دو مرحله‌ای نصب مهره ستون فقرات مصنوعی مصنوعی با موفقیت در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور انجام شد.
کد خبر : ۵۷۵۱۴۶

جراح مغز و اعصاب بیمارستان حکیم نیشابور گفت: در پی مراجعه مصدوم ۳۲ جراحی پیشرفته نصب مهره ستون فقرات مصنوعی در نیشابورساله‌ای که به دنبال سقوط از درخت تقریبا دچار قطع کامل نخاع و ناتوان از حرکت در قسمت پایین پا‌ها شده بود و توانایی کنترل ادرار و مدفوع را از دست داده بود عمل جراحی ترکیبی روی بیمار انجام گرفت.
به گزارش صدا و سیما، دکتر کرامت سعیدی افزود: در نوبت اول عمل رفع فشار و پایدار سازی ستون فقرات (پلاتین گذاری در اصطلاح عامیانه) و نیز محکم کردن ستون فقرات به لگن انجام گرفت و پس از طی چند روز بیمار تحت عمل جراحی بسیار پیچیده و حساس‌تر قرار گرفت.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: بعد از جراحی حرکات پا بهبود نسبی یافت، اما برای رسیدن به نتیجه عمل به ماه‌ها و حتی سال‌ها گذر زمان، تمرین و تلاش بیمار، خانواده و شبکه‌های حمایت گر، فیزیوتراپی و کاردرمانی نیاز است چرا که بهبودی پس از آسیب سیستم عصبی بسیار کند و در طی ماه‌ها تا سال‌ها رخ می‌دهد.
وی در پایان از زحمات دکتر نوید سروش متخصص جراحی عمومی و دکتر افخمی و دکتر نوروزی متخصصان بیهوشی و سایر کادر درمانی برای انجام موفقیت آمیز این عمل جراحی پیشرفته قدردانی کرد.
سالانه افراد زیادی بر اثر سقوط از درخت دچار آسیب‌های تقریبا جبران ناپذیری نظیر قطع نخاع می‌شوند.