۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا با گذر موج کم دامنه تراز میانی بارش در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد و بیشینه بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال وزش باد شدید خواهد بود.
کد خبر : ۵۷۴۹۲۰

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شمال غرب و غرب کشور در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور

به گزارش فارس، وی افزود: روز آینده با گذر موج کم دامنه تراز میانی گستره و شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد و بیشینه مقدار بارش فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش‌ها با شدت کمتر در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

اصغری عنوان کرد: روز شنبه ۸ آبان علاوه بر نواحی ذکر شده در ارتفاعات و دامنه غربی البرز و سواحل غربی خزر بارش گسترش می‌یابد و شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه ۹ آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر شنبه در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز یکشنبه ۹ آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر ادامه دارد. همچنین در جنوب غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود. در این روز در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری گفت: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اواخر وقت فردا تا بعدازظهر شنبه ۸ آبان غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری، بعدازظهر ابری و در شب گاهی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۱۱ درجه خواهد بود.