۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

تست شخصیت شناسی از روی نقاشی‌های ناخودآگاه

با روانشناسی نقاشی‌های ناخودآگاه و تصاویری که به صورت ناخودآگاه و در زمان حواس پرتی روی کاغذ ترسیم می‌کنید بیشتر آشنا شوید.
کد خبر : ۵۷۴۹۰۰

به گفته بسیاری از خط شناسان و روان شناسان، افراد در موقعیت‌های متفاوتی این نقاشی‌ها را می‌کِشند، به عنوان مثال وقتی تلفنی صحبت می‌کنند، یا به سخنرانی گوش می‌دهند و یا یادداشت بر می‌دارند؛ و در هنگام کشیدن چنین نقاشی‌هایی به چیز دیگری می‌اندیشند و ابداً متوجه حرکت قلم بر روی کاغذ نیستند.

روان شناسان تجزیه و تحلیل‌های زیادی را بر روی این نقاشی‌ها انجام داده اند و معتقدند که همانند دست خط‌ها، این خطوط درهم و مبهم نیز از الگوی خاص و منحصر به فردی برخوردارند. ولی باید گفت که روان شناسیِ نقاشی‌های ناخودآگاه به اندازه‌ی دست خط افراد دارای قطعیت و اطمینان نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد که به اعتقاد اسپنسر، خط شناس معروف، همین امر سبب می‌شود تا ارزیابی صحیح آن‌ها دشوارتر گردد. عواملی نظیر: شرایط محیط، روحیات خود فرد، شخصیت و میزان هوشیاری او در هنگام کشیدن این نقاشی‌ها.

اسپنسر می‌نویسد: "اگرچه اثبات درستی و صحت نقاشی‌های ناخودآگاه، سخت و دشوار است، لیکن این نقاشی‌های مبهم نمای جالب و ارزشمندی از افکار و شخصیت افراد را به دست می‌دهد".

پیشنهاد می‌کنیم اگر این بار شما نیز چنین نقاشی‌هایی را کشیدید، آن‌ها را دور نیندازید. می‌توانید نقاشی هایتان را با نمونه‌های زیر مقایسه کنید و ببینید چه خصوصیات و روحیاتی دارید.

ا. شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه اشکال هندسی:

مثلث، مربع و اشکال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان می‌دهد که شما به گونه‌ای روشن و آشکار می‌اندیشید و دارای مهارت‌های برنامه ریزی هستید. در برنامه‌ها و طرح هایتان بسیار دقیق عمل می‌کنید و کفایت و کارآیی بالایی دارید.

۲- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه اجرام فضایی:

ماه و خورشید و ستارگان و یا اجرام آسمانی دیگر نماد جاه طلبی و بلند پروازی است. شما فرد خوشبینی هستید و این نیاز را در خود می‌بینید که تأیید شوید و یا مورد تشویق دیگران قرار گیرید.

۳- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه اشکال درهم:

نشانه‌ی هیجان و تنش هستند و نشان می‌دهند که شما در تمرکز دچار اشکال می‌شوید و همیشه چیزی هست که مزاحم تمرکزتان شود.

۴- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه بازی ها:

بازی‌هایی نظیر نقطه بازی، دوز یا شطرنج، حس رقابت را در شما به تصویر می‌کشند و شما دوست دارید همیشه در بازی‌ها پیروز باشید و اصلاً برای برنده شدن بازی می‌کنید.

۵- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه چهره‌های خندان و زیبا:

کشیدن چنین تصویر‌هایی مؤید این است که شما به مردم و دیگران عشق می‌ورزید، و همواره جنبه‌های مثبت افراد و شرایط را می‌بینید. فرد خوشبینی هستید و با دیگران دوستانه برخورد می‌کنید و علاقه‌مند به فعالیت‌های اجتماعی هستید. خصوصیاتی نظیر انسانیت، نیک سرشتی، دلسوزی و همدردی در شما وجود دارد. نسبت به دوستانتان حساس هستید.

۶- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه چهره‌های درهم و زشت:

نشانه‌ی حس سوءظن و بدگمانی در وجود شماست، سعی می‌کنید رفتاری تلخ و طعنه زننده داشته باشید، با مردم میانه‌ی خوبی ندارید و در واقع پرخاشگر و طغیانگر هستید، اعتماد به نفس کافی ندارید و در کار‌های گروهی همکاری نمی‌کنید. تندخو هستید و همیشه احساس رنجش و محرومیت می‌کنید.

تست شخصیت شناسی از روی نقاشی‌های ناخودآگاه

۷- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه فلش‌ها و نردبان:

نمادی از جاه طلبی در شماست. میل زیادی به تأیید و اثبات خود دارید، در تصمیمات، یکدنده و سمج عمل می‌کنید و همیشه سعی در تصدیق توانایی‌ها و استعدادهایتان دارید.

۸- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه خانه و کلبه ها:

به دنبال خانه و خانواده‌ای هستید و نیاز به داشتن خانواده را در خود حس می‌کنید. میل دارید در خانواده تان سرمایه گذاری کنید، در جست و جوی سرپناه روحی و معنوی هستید، در جست و جوی خود گمشده تان. احساس ناامنی دارید.

۹ - شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه نت‌های موسیقی:

عاشق آهنگسازی و موسیقی هستید.

۱۰ - اشکال تکراری و دنباله دار:

نماد صبر و استقامت در شماست، در رفتارهایتان پایبند شیوه و اسلوب هستید و در تمرکز توانمندید. قادرید کارهایتان را به راحتی سازماندهی کنید و با هر چیزی کنار بیایید.

۱۱- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه گل و گلدان گیاه و درخت:

شما فردی احساساتی هستید و دوست دارید همیشه در رؤیاهایتان بمانید، روحیه‌ی مهربانی دارید و با دوستانتان دوستانه رفتار می‌کنید، فردی اجتماعی هستید.

۱۲- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه حیوانات:

شما به حیوانات علاقه دارید و به حمایت از دیگران مشتاقید، حساس و ملاحظه کار هستید و نیاز به آرامش فکر دارید، احساس می‌کنید که می‌توانید از دیگران حمایت کنید.

تست شخصیت شناسی از روی نقاشی‌های ناخودآگاه

۱۳- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه قلب:

فرد احساساتی هستید. کسی را دوست دارید و رؤیایی هستید. آرزو دارید به شخص خاصی تعلق داشته باشید.

۱۴- آجر‌ها و کتاب‌هایی که روی هم قرار گرفته اند:

زیر فشار و استرس زیادی قرار دارید و احساس می‌کنید که با کوچک‌ترین لرزشی نابود می‌شوید و فرو می‌ریزید.

۱۵- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه غذا و میوه:

خوردن را دوست دارید و احتمالا در رژیم به سر می‌برید.

۱۶- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه خطوط متقاطع:

احساس خفگی و اختناق دارید؛ و نیاز به فرار و آزادی را در خود حس می‌کنید. این سدی است که میان خود و دیگران قرار داده اید و از بروز احساساتتان گریزانید، سعی می‌کنید عواطفتان را پنهان نمایید تا فرد مناسبی پیدا شود که شایستگی احساس شما را داشته باشد.

۱۷- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه چاقو، اسحله و شمشیر:

نشانی از خشونت و عصبانیت در شماست و حتی گاهی تمایلات روانی، حس رقابت و نیاز به اثبات مردانگی در شما را نشان می‌دهد.

۱۸- شخصیت شناسی نقاشی ناخودآگاه پله‌ها:

نمادی از جاه طلبی است و نشان می‌دهد که شما میل به صعود و پیشرفت دارید.

تست شخصیت شناسی از روی نقاشی‌های ناخودآگاه

منبع: دلگرم

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز