۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
فناور و سازنده واکسن کووایران برکت اعلام کرد:

انتشار مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت در یکی از مجلات معتبر دنیا

انتشار مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت در یکی از مجلات معتبر دنیا
فناور و سازنده واکسن کووایران برکت گفت: مقاله پیش بالینی و دانش فنی واکسن کووایران برکت خوشبختانه در یکی از معتبرترین مجلات دنیا با ضریب تاثیر (Impact Factor) ۷ با بالاترین شاخص یعنی Q۱ پذیرفته و چاپ شد و از امروز در دسترس همگان قرار گرفت.
کد خبر : ۵۷۴۸۴۲

 دکتر اصغر عبدلی با بیان این مطلب اظهار داشت: دغدغه تیم ما از ابتدا، عرضه واکسن ایرانی به صورت علمی بوده، اما متاسفانه با برخی مشکلات و جانبداری‌هایی که همواره برای مقالات صنعتی و مقالاتی که مربوط به تولید ملی کشور‌ها است، روبرو بودیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: محققان کشورمان می‌دانند که انتشار مقاله تحقیقاتی با تولیدی کاملا متفاوت است. در مقالات تولیدی، چون صنعت و تکنولوژی کشور را به رخ می‌کشند، جانبداری‌هایی بر علیه آن وجود دارد که این شامل مقاله واکسن کووایران برکت نیز شده بود که فرآیند کار ما را با تاخیر روبرو کرد، اما با تمام توان، این مقاله را ارائه کردیم و امروز این مقاله منتشر شد.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: خوشبختانه مقاله فاز بالینی انسانی نیز در مرحله پذیرش و انتشار است و پرونده واکسن کووایران برکت برای اخذ تاییدیه‌های لازم به سازمان جهانی بهداشت ارسال شده و در حال بررسی است.

عبدلی خاطرنشان کرد: مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت در مجله Reviews in Medical Virology که توسط انتشارات Wiley که از معروف‌ترین انتشارات آمریکا است، منتشر شده که از امروز به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: خیلی وقت بود که برای انتشار مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت اقدام کرده بودیم و ابتدا این مقاله را به صورت پیش چاپ یا Pre-Print چاپ کردیم و بعد از ارسال به برخی مجلات معتبر، برخی بهانه‌های جانبدارانه مطرح شد، اما مقاله پیش بالینی که در مجله Reviews in Medical Virology منتشر شد در دو مرحله داوری شد و پس از بررسی‌ها و داوری، سردبیر این مجله عنوان کرد که به دلیل کامل و جامع بودن مقاله، آن را منتشر کرد.

فناور و سازنده واکسن کووایران برکت تاکید کرد: داوری مقاله فاز یک و دو کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، انجام شده و به زودی پذیرفته و منتشر خواهد شد و مقاله فاز سه کارآزمایی بالینی نیز در حال آماده شدن است که امیدواریم در یک مجله معتبر منتشر شود.

عبدلی یادآور شد: برخی افراد در مسیر انتشار مقاله واکسن کووایران برکت، شیطنت‌هایی کردند که البته مختص ایران هم نیست، اما باید از تمام ایرانی‌ها در سراسر دنیا برای ارتقای سلامت و پیشرفت ایران استفاده کنیم. خوشبختانه خیلی از دانشمندان و محققان ایرانی در داخل و خارج از کشور در ترغیب مردم به واکسیناسیون و آگاهی رسانی به جامعه، کمک‌های زیادی کردند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز