۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

ایران بال و پر شگفتی‌ساز انتخابی جام جهانی را می‌چیند؟

ایران بال و پر شگفتی‌ساز انتخابی جام جهانی را می‌چیند؟
تیم ملی فوتبال لبنان تا قبل از دیدار با ایران در انتخابی جام جهانی فراتر از انتظار ظاهر شده و در رتبه سوم گروه A آسیا قرار دارد.
کد خبر : ۵۷۴۶۹۶
 

تیم ملی لبنان را باید شگفتی‌ساز گروه اول انتخابی جام جهانی در قاره آسیا دانست؛ گروهی که تیم ملی ایران در صدر آن دیده می‌شود و حالا صدرنشین و شگفتی ساز این گروه با هم تقابل خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی لبنان با یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست و کسب پنج امتیاز از چهار دیدار اخیر خود، بعد از ایران و کره‌جنوبی شانس خوبی برای صعود به جام جهانی قطر دارد. برای تیمی مانند لبنان کسب جایگاه سوم گروه و راهیابی به دیدار پلی آف این مرحله هم نمی‌تواند نتیجه بدی باشد.

نتایج اخیر لبنان باعث امیدواری هواداران و حتی مسئولان این تیم هم شده است که چه بسا بتوانند تیم ملی ایران را همانند سال ۲۰۱۲ شکست دهند. یوسف محمد دودو، مشاور فنی فدراسیون فوتبال لبنان درباره تقابل این تیم با ایران گفته است: "اگر در این بازی پیروز شویم لبنان شانس حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را پیدا خواهد کرد. در دنیای فوتبال هیچ غیرممکنی وجود ندارد."

این تیم کمتر شناخته شده، در حالی بهتر از تیم‌های امارات، عراق و سوریه ظاهر شده که در تمام چهار دیدار گذشته خود مهمان بوده و در شش دیدار باقی مانده خود در چهار بازی میزبان است که این موضوع با وجود هوداران لبنانی، تبدیل به برگ برنده این تیم خواهد شد.

لبنانی‌ها که پیش از این و در سال ۲۰۱۴ هم توانسته بودند شگفتی‌ساز شوند و شاگردان کی‌روش را در بیروت شکست دهند، چند سال از صحنه اول آسیا خارج شدند اما در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

ایوان هاسیک که در این مرحله هدایت لبنان را برعهده دارد، اعتقاد دارد تیمش از شانس بالایی صعود به جام جهانی برخوردار است: "لبنان شانس زیادی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ دارد. در ترکیب لبنان بازیکنانی هستند که از ۱۶ سالگی اشتیاق زیادی برای بازی در جام جهانی دارند. ما برابر رقبای خودمان با تمام قدرت بازی خواهیم کرد. مشتاقانه منتظر رسیدن به تمامی امتیازها هستیم."

لبنان و این سرمربی اهل جمهوری چک در چهار بازی اخیر خود ابتدا مقابل امارات به تساوی دست یافتند. در ادامه فقط با یک گل در خانه کره جنوبی شکست خوردند و در برابر عراق هم تن به تساوی دادند. در نهایت لبنان در بازی اخیر خود با سوریه به برتری ۳ بر ۲ دست یافت که باعث افزایش امیدواری ها برای موفقیت این تیم در دیدار آینده با ایران شده است که به جز کره جنوبی تمام تیم های گروهی را با شکست مواجه کرده است.

هر گونه کسب امتیاز از ایران در این دیدار به معنی یک قدم رو به جلو برای لبنان است چرا که سایر رقبای مستقیم این تیم به جز کره‌جنوبی برابر شاگردان اسکوچیچ تن به شکست داده‌اند. برتری در این دیدار لبنان را ۸ امتیازی می‌کند که برای پایان دور رفت معدل دو امتیاز از هر بازی برای این تیم ثبت می‌شود. حتی تساوی هم برای شگفتی‌ساز این گروه مناسب خواهد بود چرا که سومی لبنان در پایان دور رفت مسابقات با ۶ امتیاز قطعی می‌شود.

لبنانی‌ها برای این دیدار حساس به دنبال حضور تماشاگران خود هستند. این ورزشگاه ظرفیتی حدودا ۲۲ هزار نفری دارد که مقامات فدراسیون فوتبال این کشور درخواست حضور هواداران به اندازه ۶۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه را به مقامات فوتبال آسیا اعلام کرده‌اند تا از این وزنه برای تقویت روحیه و انگیزه بازیکنان خود استفاده کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین بازی خود در انتخابی جام جهانی ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت تهران) پنج شنبه بیست آبان در ورزشگاه صیدا (رفیق حریری) واقع در بیرون مهمان تیم ملی لبنان است.

در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، امارات، سوریه، لبنان و عراق رقابت می‌کنند که جدول این گروه بعد از انجام ۴ بازی به این شرح است:

۱ - ایران - ۱۰ امتیاز

۲- کره جنوبی - ۸ امتیاز

۳- لبنان - ۵ امتیاز

۴- امارات - ۳ امتیاز

۵- عراق - ۳ امتیاز

۶- سوریه - یک امتیاز

برنامه دیگر دیدارهای این گروه به این شرح است:

هفته پنجم (پنج شنبه ۲۰ آبان)

لبنان - ایران

کره جنوبی - امارات

عراق - سوریه

هفته ششم (سه شنبه ۲۵ آبان)

سوریه - ایران

لبنان - امارات

عراق - کره جنوبی

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز