۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

سردار قریشی: مسلمانان با فشار بر حکام سعودی مانع تخریب حرم نبوی شدند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه علمای اسلام پس از تخریب بقیع، با فشار بر حکام سعودی از تخریب حرم نبوی جلوگیری کردند، گفت: ساخت بقیع آرزوی دیرینه مسلمانان به ویژه شیعیان است.
کد خبر : ۵۷۴۶۶۰

 سید قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم برگزیدگان جشنواره طراحی و معماری بقاع متبرکه بقیع که امروز دوشنبه سوم آبان‌ماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: از صدر اسلام با تعاریفی که ائمه اطهار علیه‌السلام از بقیع داشتند و به ویژه با روی کار آمدن بنی‌امیه مخالفت با بقیع شدت بیشتری گرفت و حکام درصدد تخریب آن برآمدند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تلاش مسلمانان موجب شد تا زمینه‌ای فراهم شود تا بارگاهی برای بقیع ساخته شود و در دورانی حفظ و توسعه یابد، افزود: با روی کار آمدن وهابیت در عربستان، قبرستان بقیع توسط این فرقه انحرافی در قرن ۱۳ و‌۱۴ با کشتار اهالی مدینه تخریب شد و بارگاه نورانی ائمه اطهار علیهم‌السلام هم از بین رفت.

قریشی با اشاره به اینکه پس از تخریب بقیع قرار بود مسجدالنبی (ص) هم توسط وهابیون تخریب شود، تصریح کرد: در آن دوران آیت‌الله حائری اصفهانی و محمدتقی آل احمد با قانع کردن برخی از بزرگان و تحت فشار گذاشتن بزرگان سعودی از تخریب حرم نبوی جلوگیری کردند. بعد از آن هم مسلمانان برای ساخت مرقد مطهر ائمه مدفون در قبرستان بقیع تلاش کردند و حتی دولت سعودی هم قول مساعدت داد. اما متاسفانه این امر محقق نشد و سعودی‌ها هم به قول خود عمل نکردند. با این وجود، ساخت بارگاه و حرم برای ائمه بقیع (ع) آرزوی دیرینه مسلمانان و به ویژه شیعیان است.