۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان

افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان
یک موسسه خیریه افغانستانی مدرسه‌ای آنلاین برای دختران این کشور به راه انداخت که به شکل مخفیانه فعالیت می‌کند.
کد خبر : ۵۷۴۵۷۶

 موسسه خیریه افغانستانی Learn Afghanistan یک مدرسه آنلاین مخفی را برای دختران بالای ۱۲ سال که از زمان به قدرت رسیدن طالبان اجازه شرکت در کلاس‌های درس را نداشته اند، در این کشور افتتاح کرده است.

به گزارش جماران ، «پشتانا دورانی» سرپرست این مدرسه گفت: "ما به ۱۰۰ دختر که آینده افغانستان خواهند بود، آموزش می‌دهیم. آن‌ها با کمک تبلت با هم درس خوانده و در طول هفته تکالیف درسی دریافت می‌کنند. " به گفته وی، این کلاس‌ها توسط معلمان زن برگزار می‌شود.

موسسه Learn Afghanistan برنامه‌ای با رشته‌هایی همچون علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ترتیب داده است. به دختران همچنین برنامه نویسی و توسعه وب سایت آموزش داده می‌شود. جزئیات درباره نحوه عملکرد این مدرسه آنلاین برای محافظت از کارکنان و دانش آموزان آن، مخفی نگه داشته می‌شود. این برنامه همچنین پیدا کردن مستقلانه مواد آموزشی را به دختران آموزش می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سطح دانش خود را به تنهایی بالا ببرند.

این موسسه خیریه همچنین برنامه‌ای را برای حمایت از زنان باردار و مادران جوان در دریافت مراقبت‌های پزشکی رایگان راه اندازی کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با مجله اشپیگل اظهار داشته که این جنبش مخالف رفتن دختران به مدارس نیست، اما برای این باید یک محیط امن و وسایل حمل و نقل مناسب فراهم شود.