۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ضربه ی حسن یزدانی به شبکه ی سعودی

خواب آشفته "ایران اینترنشنال" / چرا نباید با اینترنشنال مصاحبه کرد؟

رسانه معاند ایران اینترنشنال قصد دارد از راه ورزش به اهداف سیاسی خود برسد.
کد خبر : ۵۷۴۳۹۳

تقریبا ۳ هفته از قهرمانی حسن یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان می‌گذرد، جایی که ستاره کشتی ایران به ناکامی مقابل تیلور آمریکایی پایان داد و این حریف را به زانو درآورد. یزدانی که چند ماه قبل در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل تیلور شکست خورده بود، این بار در رقابت‌های جهانی ضربه بزرگی به این حریف زد و تاج و تخت را پس گرفت.

این قهرمانی پایان ماجرا نبود و یزدانی پس از این مسابقه یک ضربه هم به شبکه سعودی و ضد ایرانی "ایران اینترنشنال" وارد کرد. مجری این شبکه با نام آرمین قبادی پاشا پس از قهرمانی یزدانی قصد داشت با ورزشکار کشورمان مصاحبه‌ای اختصاصی بگیرد، اما یزدانی با هدایت پژمان درستکار به طور مستقیم راهی رختکن شد و به نوعی مجری این شبکه سعودی را ناکام گذاشت. مجری این رسانه پس از این اتفاق ادعا کرد که از پژمان درستکار شکایت خواهد کرد، اما جدا از اقدامات ضد ایرانی این شبکه هر فردی با اندکی تامل می‌تواند درک کند که پس از مسابقه‌ای به این سنگینی طبیعتا امکان مصاحبه وجود نداشته است.

خواب آشفته

پژمان درستکار مربی تیم ملی کشتی ایران در این خصوص اظهار داشت: "من احساس می‌کردم آن شخص نیت خیری ندارد، بنابراین نگذاشتم این اتفاق رخ دهد. این فرد و افرادی که دو سال و خرده‌ای دنبال تحریم ورزش ایران بودند، تلاش می‌کنند که این بچه‌ها و جوان‌ها افتخار کسب نکنند و دنبال این هستند که این بچه‌ها دیده نشوند. آن‌ها از اینکه جوانان ایرانی پرچم کشورمان را بالا ببرند، نگران هستند". چطور شد که آن‌ها پس از قهرمانی، دلسوز حسن یزدانی و کشتی شدند. من احساس می‌کنم نیت آن‌ها ثواب نیست.

چرا نباید با اینترنشنال مصاحبه کرد؟

این شبکه لندن نشین که تحت حمایت کامل سعودی‌ها قرار دارد، در دورانی که از شروع فعالیتش می‌گذرد بار‌ها و بار‌ها سعی در منحرف کردن افکار عمومی در ایران داشته است. آن‌ها که قصد داشتند بعضی از عقاید سیاسی خود را با ورزش عجین کنند، اواخر تابستان در اقدامی غیرحرفه‌ای، تصویر نوید افکاری را روی عکس حسن یزدانی مونتاژ کردند تا او را قهرمان ملی معرفی کنند.

خواب آشفته

داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی ساکن آمریکا در خصوص فعالیت این شبکه اظهار داشت: "دولت آل سعود با سرمایه گذاری هنگفت اینترنشنال را راه اندازی کرده و کار آن‌ها تنها مسائل سیاسی و تخریب ایران است. حداقل مجری باید اصل بی طرفی را رعایت کند، اما این اتفاق هم رخ نمی‌دهد. من با این رسانه گفتگو کرده‌ام، اما بعد از مصاحبه به آن‌ها گفته ام که طرفداری از جناحی خاص خوب نیست. مسیح علینژاد نیز قسم یاد کرده که شهروند آمریکا باشد، بنابراین حق ندارد به عنوان یک ایرانی درباره مشکلات ورزش ایران اظهار نظر کند".

این رسانه که ادعا می‌کند حامی ورزشکاران ایران است، در زمان تعلیق جودوی ایران روی این موضوع مانور داد و هر کاری توانست انجام داد تا حق ورزشکاران کشورمان را از حضور در رقابت‌های بین المللی سلب کند. آن‌ها پس از اینکه سعید ملایی بنا به هر دلیل ترجیح داد از زیر پرچم کشورمان خارج شود، از خوشحالی بال درآوردند و این موضوع را دری برای جا کردن خود در قلب مردم قلمداد کردند. آن‌ها در همین رابطه با سعید ملایی و محمد منصوری مربی آن زمان تیم ملی جودوی ایران مصاحبه‌های یک طرفه‌ای را ترتیب دادند و تا دلشان خواست علیه ورزش ایران مانع تراشی کردند تا دادگاه عالی ورزش، جودوکاران ایران را برای همیشه از حضور در عرصه‌های بین المللی ممنوع کند. البته آن‌ها نتوانسته اند تا این لحظه به اهداف خود برسند و قبل از بازی‌های المپیک، تعلیق جودوی ایران به طور موقت برداشته شد تا دوباره در دادگاه عالی ورزش این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

پیشکسوتان فوتبال ایران در دام سعودی‌ها

دوباره به عقب برگردیم. با نگاهی منطقی به اتفاقی که برای حسن یزدانی و مجری شبکه اینترنشنال رخ داد، این موضوع در ذهن‌ها تداعی می‌شود که این رسانه همواره آرزوی مصاحبه با ورزشکارن بزرگ کشورمان را در سر داشته که البته اکثرا با مخالفت آن‌ها روبه رو شده است. البته خیلی از اهالی ورزش نیز بوده اند که در دام این رسانه افتاده اند. محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران که زمانی هدایت تیم ملی را نیز برعهده داشته ظاهرا از صحبت با این رسانه معاند استقبال می‌کند، زیرا او اگر تنها به دنبال بیان حقایق بود، در گفتگو با رسانه‌های داخلی نیز می‌توانست عقاید خود را مطرح کند. ضمن اینکه صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری آن هم با رسانه‌ای ضد ایرانی از سوی یک پیشکسوت فوتبال خطرناک به نظر می‌رسد.

خواب آشفته

داریوش مصطفوی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال نیز در یکی از برنامه‌های شبکه معاند ایران اینترنشنال با بیانی عجیب، اعلام کرد "باشگاه‌های ایرانی نباید از لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهند و باید در خاک کشور ثالث بازی کنند، با این کار عزت ملی زیر سوال نمی‌رود بلکه مردم می‌فهمند، فیفا و AFC با ایران زاویه دارند". این جملات عجیب و قابل تامل از مدیری که ادعای کاربلدی دارد، کمی عجیب تلقی می‌شود. کاش مصطفوی برای روشن شدن اذهان عمومی، واضح‌تر بگوید چطور امکان دارد باشگاه‌ها در خاک کشور ثالث به میدان بروند، اما عزت و غرور ایرانی بابت تصمیمی کاملا سیاسی با فضاسازی دشمنان، حفظ شود؟

در جدیدترین مورد نیز سهراب بختیاری زاده پیشکسوت فوتبال کشورمان کار را به اوج خود رساند و با وجود اینکه می‌دانست این رسانه مدافع اهداف رژیم صهیونیستی است، اما روی آنتن یکی از برنامه‌های این شبکه در مورد وضعیت ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صحبت کرد. البته بختیاری زاده در کمال تعجب در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد که اسم بازیکنان تیم ملی را به سختی به یاد می‌آورد و در جواب سوال کارشناس اختصاصی برنامه ورزشی این شبکه که پرسیده بود چه کسی جانشین مناسبی برای وحید امیری خواهد بود، اعلام کرد اسم بازیکنان در ذهنم باقی نمی‌ماند!

المپیک توکیو جولانگاه دشمنان؛ از حجاب بانوان تا اهدای مدال به رژیم کودک کش

یکی از سیاست‌هایی که شبکه ایران اینترنشنال و سایر رسانه‌های معاند همواره دنبال کرده اند، پرداختن به موضوع بانوان و موج سواری روی حجاب بوده است. آن‌ها در زمان فعالیت خود همواره سعی کرده اند شرایط را در ایران برای بانوان ورزشکار سخت نشان دهند و در این زمینه با مهتاب پارسامهر ملی‌پوش سابق تیر و کمان، سوده لشکری بازیکن سابق تیم ملی کریکت، ونوس مرادی کاپیتان سابق تیم ملی هندبال و ... که در خارج از کشور به سر می‌برند گفتگو‌هایی را ترتیب دادند تا اهداف سیاسی خود را به سرانجام برسانند. در المپیک این اتفاق به اوج خود رسید. زمانی که کیمیا علیزاده (عضو تیم پناهندگان) با ناهید کیانی از ایران روبه رو شد، رسانه‌های معاند سعی کردند این رقابت را سیاسی نشان دهند و حجاب ناهید کیانی را دلیل شکست او قلمداد کنند. کما اینکه علیزاده هم موفقیت چشمگیری در آن مسابقات کسب نکرد.

خواب آشفته

کیانی پس از مسابقات المپیک در مورد حجاب در ورزش تکواندو، گفت: "این شرایط ما را نسبت به رقبا خاص می‌کند. ما با این شرایط مدال‌های رنگارنگ گرفته‌ایم و محدودیت نداریم. از این به بعد هم با این شرایط در مسابقات شرکت خواهیم کرد. به دختران سرزمینم توصیه می‌کنم که تمام تلاش خود را انجام دهند تا با هر شرایطی به موفقیت برسند".

این در حالی بود که در طرف مقابل، سعید ملایی که اینترنشنال و سایر رسانه‌های معاند سنگ او را به سینه می‌زنند در اقدامی عجیب مدال خود را در المپیک توکیو به رژیم کودک کش و اشغالگر قدس تقدیم کرد!

اخیرا انتصاب رضا غیبی به عنوان سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون اسکی از سوی نظریان رئیس این فدراسیون حرف و حدیث‌های زیادی را رقم زده زیرا این فرد در ماه‌های اخیر پای ثابت گفتگو با برخی رسانه‌های معاند بوده است. ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده مشخص گردید این فرد در حال حاضر به عنوان سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون اسکی منصوب شده است.