۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

دیدار عبدالمهدی با امیرعبداللهیان/ عزم ایران برای توسعه مناسبات با دولت عراق

دیدار عبدالمهدی با امیرعبداللهیان/ عزم ایران برای توسعه مناسبات با دولت عراق
وزیر امور خارجه در دیدار عبدالمهدی بر عزم ایران برای توسعه مناسبات با دولت عراق تأکید کرد و گفت: ایران همواره از صلح و ثبات عراق و نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال کرده و به اراده مردم این کشور در تصمیم گیری‌های سیاسی احترام می‌گذارد.
کد خبر : ۵۷۴۲۸۱

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق از ایران و عراق به عنوان دو دوست ماندگار و دو‌کشور برادر یاد کرد و‌گفت: ظرفیت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی دو کشور بیش از پیش می‌تواند حالت اجرایی پیدا کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات عادل عبدالمهدی و دولتش را در دوران نخست وزیری عراق در جهت بسط مناسبات فیمابین ستود و بر عزم ایران برای توسعه مناسبات با دولت عراق تأکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ایران همواره از صلح و ثبات عراق و نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال کرده و به اراده مردم این کشور در تصمیم گیری‌های سیاسی احترام می‌گذارد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار بر مشترکات بیشمار ایران و عراق در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و آن‌ها را سرمایه بزرگی برای نزدیکی هر چه بیشتر دولت و ملت دو کشور خواند.

 در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، وزیر امور خارجه در پیامی به همتای عراقی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در این کشور را تبریک گفت و آمادگی ایران برای همکاری مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه روابط فیمابین را مورد تأکید قرار داد.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را به دولت، ملت و نمایندگان منتخب مردم تبریک گفته بود.