۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

نادران : اخبار خوبی از جلسات سران قوا به گوش نمی رسد

نماینده تهران در مجلس گفت: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است و جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد در دولت کار پسندیده‌ای به شمار می‌رود.
کد خبر : ۵۷۴۰۴۶

الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود گفت: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است و جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد در دولت کار پسندیده‌ای به شمار می‌رود.

نادران : اخبار خوبی از جلسات سران قوا به گوش نمی رسد

وی افزود: هماهنگی تیم و مدیر داشتن تیم اقتصادی مهم تر از جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد خواهد بود. رئیس‌جمهور به صورت صریح اعلام کند مسئولیت تیم اقتصاد کشور با چه کسی است؟ هرچند شفاهی و تلویحی اعلام کرده است. راهبردها ، خط مشی‌ها و نقاط کلیدی اقتصاد کشور باید تبیین شود. از پراکندگی نظرهای آقایان و تعیین نشدن مسئول حوزه اقتصادی نگرانی دارم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیم‌های آنها به گوش نمی رسد. دور زدن نهادهای مسئول مانند قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی بدون طی فرآیندهای قانونی سنت اشتباه دولت های قبل است.

وی همچنین از ریاست مجلس خواست از شان و جایگاه مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند.

نادران تصریح کرد: اگر دولت اصلاحیه یا متمم بودجه می‌خواهد باید درخواست کند تا مجلس بررسی کند و مردم در جریان قرار بگیرند؛ هر کس مسئولیتی را برعهده دارد باید بپذیرد. مولفه های اقتصادی کارکردهای خود را دارد و سیاست‌های اعلامی دولت هم آثار خود را خواهد داشت.

‏ وی یادآور شد: ما و مردم منتظر هستیم تا مجموعه جامعی از سیاست های پولی، مالی، ارزی، اقتصادی و تولیدی را بشنویم. پراکندگی ها و سردرگمی ها بلاتکلیفی را در بازار به وجود خواهد آورد و موج تورمی دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از هیئت رئیسه مجلس می خواهم سلسله جلسات مفصل در سطوح مختلف با مسئولان دولتی برگزار کند و مجلس و دولت به طور مشترک به جمع‌بندی واحد برسند.

نادران بیان کرد: در آستانه تدوین قانون بودجه ۱۴۰۱ و تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم. مفاد و رویکردهای این مصوبه بر تمام ابعاد اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد. فراموش نشود که جوهر اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگرا بودن آن است.

وی اضافه کرد: ارتباط اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه جزو شعارهای دولت سیزدهم بود که متأسفانه در اربعین امسال خلافش را شاهد بودیم. از مسئولان ذیربط می‌خواهم از مردم بابت آسیب‌هایی که زائران عزیز دیدند عذر خواهی کنند و مراتب تردد آسان کالا را برای تجار و زوار به ویژه با عراق فراهم کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نگاه جامع و سیستماتیک به حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع از ضروریات پیشرفت کشور است. نگاه جزیره‌ای و بخشی باعث خواهد شد که تولید و زیرساخت‌ها بیشترین آسیب را ببینند. آنچه امروز در مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان اتفاق افتاد، شروع دوره ای است که تشدید کسری بودجه ، سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته را به دنبال خواهد داشت.