۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور

بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی، از کاهش دمای این مناطق طی روز‌های پایانی هفته جاری خبر داد.
کد خبر : ۵۷۳۹۴۰

صادق ضیاییان ضمن اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ مهر) در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و طی سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ مهر) در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رشد ابر، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: تداوم این شرایط چهارشنبه (۲۸ مهر) با شدت بیشتر برای نواحی ذکر شده و بخش‌هایی از خراسان شمالی مورد انتظار است و بیشینه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر خواهد بود.

به گفته وی، در روز‌های پایانی هفته جاری، برای نیمه شمالی کشور روند کاهش دما انتظار می‌رود همچنین امروز (۲۴ مهر) در نوار شرقی کشور و از فردا تا چهارشنبه (۲۵ تا ۲۸ مهر) در برخی نواحی غرب، جنوب غرب و استان‌های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: دوشنبه (۲۶ مهر) غرب و نواحی مرکزی خلیج فارس و طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ مهر) صاف و همراه غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۶ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۲ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.