۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

۵۰ بار قسم برای فرار از ۴ بار قصاص / قتل ۴ نفر

متهم اصلی پرونده آتش سوزی عمدی منجر به ۴ فقره قتل در مجیدیه تهران قسم خورد که بیگناه است.
کد خبر : ۵۷۳۸۷۷

آتش سوزی عمدی در مجیدیه تهران، بهمن سال ۹۳ رخ داد. در جریان آتش سوزی عمدی ۴ نفر جان خودشان را از دست دادند. آتش سوزی عمدی در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی رخ داده بود. در آتش سوزی عمدی دو خودرو سواری و یک دستگاه موتور سیکلت شعله ور شدند. رسیدگی به پرونده آتش سوزی عمدی در جریان قضایی قرار دارد.

۵۰ بار قسم برای فرار از ۴ بار قصاص / قتل ۴ نفر

به گزارش رکنا، رسیدگی به پرونده آتش سوزی عمدی منجر به ۴ فقره قتل عمدی، بهمن ماه سال ۹۳ در جریان رسیدگی قرار گرفت.

این حادثه در یک ساختمان ۶ طبقه رخ داده بود و در حالی که ساختمان غرق در دود و آتش بود؛ کارشناسان آتش نشانی بعد از اطفای حریق این آتش سوزی را عمدی تشخیص دادند.

آتش سوزی با آتش کشیدن عمدی دو خودرو و یک موتور سیکلت که در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی بودند آغاز شده بود و در این حادثه به دلیل دود شدید ناشی از آتش ۴ نفر از اهالی ساختمان جان خود را از دست دادند که دو تن از ان‌ها یک کودک خردسال ۴ ساله و مادر بزرگ او بودند.

مأموران بعد از تحقیقات فراوان حریق عمدی را تأیید کردند. از سوی دیگر در بررسی‌ها مشخص شد سرایداری که مدتی قبل از سوی مالک ساختمان اخراج شده بود، روز حادثه در حال پرسه‌زدن در اطراف ساختمان دیده شده است.

علاوه‌براین معلوم شد او ساعتی پیش از حادثه به مقابل ساختمان رفته و با صاحب ساختمان درگیر شده و او را تهدید کرده بود که اگر طلبش را نگیرد ساختمان را به آتش می‌کشد. حتی چند نفر نیز علیه سرایدار سابق شهادت دادند که او تهدید به آتش‌سوزی کرده بود و تصمیم داشت از مالک ساختمان انتقام بگیرد. به‌این‌ترتیب او بازداشت، اما مدعی شد بی‌گناه است و نقشی در این آتش‌سوزی ندارد. هرچند این مرد تأیید کرد که به خاطر طلبی که داشته و صاحب ساختمان نیز آن را پرداخت نمی‌کرده با هم مشکلاتی داشتند.

در این پرونده چندین مظنون دیگر نیز بازداشت شدند و از آن‌ها تحقیق صورت گرفت و سرانجام با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته دو نفر دیگر نیز در لیست مظنونان اصلی قرار گرفتند. حتی تصاویر ثبت‌شده در دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه نشان می‌داد که آن‌ها دقایقی پیش از آتش‌سوزی در محل حضور داشتند. با این حال تمام آن‌ها ادعای بی‌گناهی می‌کردند؛ که دو نفر از این افراد کسانی بودند که از قبل با یکی از ساکنین اختلافاتی داشتند. آن ساکن کار خرید و فروش خودرو انجام می‌داد و خودرو‌های موجود در پارکینگ هم از همان خودرو‌هایی بود که روی آن‌ها معامله می‌کرد.

دو تن از شاکیان نام یکی از مظنونین را به عنوان متهم اصلی اعلام کردند و شهادت دادند که او را هنگام خروج از ساختمان دیده اند.

در حالی که هر سه مظنون پرونده ادعا می‌کردند که نقشی در وقوع آتش سوزی نداشتند، دادگاه بعد از محاکمه رای به قسامه داد و مراسم قسامه در آخرین جلسه دادگاه برگزار شد.

متهم پرونده آتش سوزی عمدی مجیدیه قسم خورد بی گناه است
در ابتدای جلسه رسیدگی شاکیان پرونده بار دیگر شکایت خود را از متهمان حاضر در پرونده بیان کردند و یکی از متهمان را به عنوان عامل اصلی آتش سوزی معرفی کردند.

مراسم قسامه برای متهم اصلی پرونده برگزار شد و شاکیان پرونده اعلام کردند که توانایی معرفی ۵۰ شاهد به دادگاه را ندارند. بنابر این مطابق قانون در این مرحله از رسیدگی متهم پرونده در دفاع از خود ۵۰ بار قسم خورد که عامل این جنایت نیست.

بعد از پایان جلسه قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز