۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
حسن‌بیگی:

«علی‌اف» فریب خورده است

«علی‌اف» فریب خورده است
نماینده ادوار مجلس گفت: انعقاد پیمان امنیتی منفعت بزرگی برای ارمنستان دارد و ایران هم می‌تواند همانگونه که به سایر کشور‌ها در مقابل داعش کمک کرد از ارمنستان نیز حمایت کند.
کد خبر : ۵۷۳۷۱۷

ابوالفضل حسن‌ بیگی نماینده ادوار مجلس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره نیرو‌های مسلح کشور را قابل توجه دانست و گفت: امروز نیرو‌های مسلح کشور در قامت یک ابرقدرت در سطح جهانی می‌درخشند. آثار اقدامات شهید سپهبد قاسم سلیمانی خود بیانگر قدرت جمهوری اسلامی است که همه ابرقدرت‌های دنیا به آن اذعان دارند و به همین علت دائما در حال بهانه‌جویی هستند. یک روز حقوق بشر را طرح می‌کنند و روز دیگر در برجام مشکل‌ساز می‌شوند؛ الان هم در موضوع موشک می‌گویند چرا ایران باید موشک بالستیک داشته باشد.

به گزارش مهر، حسن‌بیگی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها می‌خواهند قدرت نظامی در انحصار خودشان باشد اظهار کرد: چهل سال است که آمریکایی‌ها هر روز داستان گزینه‌های زیر میز و روی میز را مطرح می‌کنند و تهدید‌های نظامی خود را ادامه می‌دهند؛ اما جمهوری اسلامی ارزشی برای این تهدیدات قائل نیست و همین یعنی کشور به عنوان یک ابرقدرت ایفای نقش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت کشور در مقاطع مختلف مثل ساقط کردن پهپاد آمریکایی یا حمله به عین‌الاسد به دنیا ثابت شده است، عنوان کرد: امروز هر کشور و گروهی که با جمهوری اسلامی همراه باشد، امنیت خود را تضمین کرده است.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با ایفای نقش اول در منطقه، آمریکا را به چالش کشیده است، بیان کرد: قدرت ایران، جهان تک‌قطبی را در اذهان همه مردم دنیا به جهانی چند قطبی تبدیل کرده است؛ لذا کسانی که در داخل کشور هنوز به دنبال کدخدا هستند و فکر می‌کنند با قدرت غرب می‌توانند نفس بکشند باید این پیام را دریافت کنند که الان سال‌های قبل از انقلاب نیست.

حسن‌بیگی در خصوص برخی تحرکات شمال غرب بیان کرد: اردوغان در خیال کشور عثمانی و امپراطوری است؛ ولی خود اردوغان هم می‌داند که داخل کشورش امنیت ندارد و اگر حمایت‌های ایران نبود، شاید ترکیه هم توسط آمریکا تجزیه شده بود. نگرانی‌های مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و همکاری‌های این کشور با رژیم صهیونیستی را باید از راه دیپلماتیک حل کرد. علی‌اف باید بداند که اگر این راه‌ها باز نشود در آینده برای آن‌ها مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بعد از استقلال آذربایجان، جمهوری اسلامی از آن‌ها حمایت کرده است، تصریح کرد: ایران سالیان سال، به نخجوان کمک کرده و امروز آن‌ها باید نمک‌پرورده باشند و نباید فریب اسرائیل و آمریکا را خوردند. دود آتشی که به تشویق غرب برافروخته می‌کنند نهایتا خود آن‌ها را کور می‌کند و خودشان متضرر خواهند شد.

نماینده ادوار مجلس درباره ضرورت انعقاد یک پیمان امنیتی و نظامی با ارمنستان اظهار کرد: ارمنستان به‌عنوان کشوری که بعد از پیروزی انقلاب در موارد مختلفی از جمهوری اسلامی حمایت کرده است، امروز توقع دارد که در بحث امنیتی خود از کمک ایران بهره بگیرد و مورد حمایت باشد چراکه از نظر نظامی ضربه‌پذیر است. جمهوری اسلامی در حال بررسی شرایط و انجام مذاکرات است تا آنچه مدنظر فرمانده کل قوا باشد و در چارچوب قوانین بین‌المللی قرار بگیرد را انجام دهد.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: چنین پیمانی می‌تواند منفعت بزرگی برای ارمنستان باشد و جمهوری اسلامی می‌تواند همانگونه که به سایر کشور‌ها در مقابل داعش کمک کرد از ارمنستان نیز حمایت کند.