۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

اعتراف جدید مقام اسرائیلی درباره ایران

اعتراف جدید مقام اسرائیلی درباره ایران
رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برخلاف مواضع مقام‌های ارشد این رژیم که بار‌ها مدعی نزدیک بودن ایران به ساخت بمب هسته‌ای شده اند، گفت: ایران با ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.
کد خبر : ۵۷۳۷۰۸

 در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین درصدد ایران هراسی بر آمده اند، روزنامه «جروزالم پُست» به نقل از «یوسی کوهن» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد تصریح کرد که ایران همچنان از دست‌یابی به بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی در عین حال مدعی شد: ایران نسبت به دوران توافق هسته‌ای بیشتر منزوی شده است.

به گزارش منیبان، پیشتر نیز رئیس اطلاعات نظامی این رژیم ۱۰ مهر امسال برخلاف مواضع مقام‌های دیگر این رژیم تاکید کرده بود که ایران به سمت ساخت بمب اتمی حرکت نمی‌کند.

«تامر هایمن» رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در این باره گفته بود که بر اساس اطلاعات ما، آن‌ها (جمهوری اسلامی ایران) در حال حاضر به دنبال یک بمب [هسته‌ای]نیستند، ممکن است در آینده‌ای دور باشند.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمی‌تواند در کوتاه مدت به سلاح هسته‌ای دست یابد.

تاکید مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران از ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد در حالی بیان می‌شود که «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم روز یکشنبه مواضع قبلی کشورش درباره پرونده هسته‌ای ایران را تکرار کرد و در جلسه تشریفاتی کابینه رژیم اسرائیل که با حضور «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برگزار شد، تاکید کرد که اسرائیل نه فقط در کلمات بلکه با قدرت به دنبال آن است که مانع از دستیابی تهران به توان هسته‌ای شود.

وی با بیان اینکه این روز‌ها تمام جهان منتظر پاسخ ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای در وین هستند در حالی که ایران در این کار تعلل می‌کند.

در این زمینه «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل نیز ادعا کرد هماهنگی بین المللی برای مقابله با آنچه وی، تجاوز منطقه‌ای ایران توصیف کرد، وجود ندارد و از این موضوع انتقاد کرد.

وی امروز سه شنبه در جریان مشارکت در کنفرانس سالیانه به روزنامه جروزالیم پست رژیم صهیونیستی گفت: ما شاهد شکست جهان در اقدام مشترک برای ارائه راهبرد جهت قطع حسگر‌های (محل تماس نیرو‌های وفادار) ایران در خاورمیانه، مهار برنامه موشک‌های بالستیک و تعطیلی برنامه‌های هسته‌ای آن هستیم.

رئیس رژیم صهیونیستی با این ادعا که ایران از این بی‌عملی استفاده می‌کند، برای تحریک جامعه بین الملل جهت عملی کردن برنامه‌های ایران هراسی این رژیم اظهار داشت: این‌عدم هماهنگی تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین المللی است.

رژیم اسرائیل پس از اظهارات «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تمایل مشروط ایران برای از سرگیری گفتگو‌های هسته‌ای در وین و در پی ناکامی‌هایش در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی تلاش خود را برای انجام پروپاگاندا علیه برنامه‌های هسته‌ای کشورمان و فعالیت‌های دیپلماتیک دو چندان کرده است.

در همین راستا، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز برای سفری چند روزه راهی واشنگتن تا با مقامات آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای از جمله فلسطین و پیشرفت‌های صورت گرفته از زمان امضای توافق سازش میان اعراب و رژیم اسرائیل در سال گذشته و همچنین فرصت‌های موجود برای همکاری‌های آینده و مسائل دوجانبه از جمله امنیت و ثبات منطقه بحث و گفتگو کند.