۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

بیانیه مقاومت عراق در واکنش به نتایج انتخابات

بیانیه مقاومت عراق در واکنش به نتایج انتخابات
مقاومت عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر آمادگی کامل خود برای حفظ کشور اعلام کرد که در مقابله با توطئه چینی‌ها برای انحلال حشد شعبی، هیچگونه سستی به خود راه نخواهد داد.
کد خبر : ۵۷۳۶۸۷

 مقاومت عراق در بیانیه‌ای بر آمادگی کامل خود برای دفاع از کشور و روند سیاسی به منظور حفظ کرامت ملت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، مقاومت عراق تاکید کرد که دستکاری در نتایج انتخابات و کشف مستنداتی که تقلب در انتخابات را اثبات می‌کند، آشکارا شکست و عدم صلاحیت کمیساریای عالی انتخابات را نشان می‌دهد.

مقاومت عراق همچنین تاکید کرد که در مقابله با توطئه‌های خبیثی که برای انحلال حشد شعبی طراحی می‌شود هیچگونه سستی به خود راه نخواهد داد و این توطئه‌ها فقط به آمریکا خدمت می‌کند.

مقاومت عراق افزود: ملت عراق باید با نقشه‌ها برای مصادره آزادی‌های شخصی، سرکوب آزادی بیان و جایگزینی دستگاه قضایی با مراکز موسوم به دادگاه‌های شرعی مقابله کرده و مانع تحقق خواسته‌های خبیث دشمنان شوند.

نتایج اولیه انتخابات روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی‌های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با ۷۳ کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با ۳۸، ائتلاف دولت قانون با ۳۷، حزب دموکرات کردستان با ۳۲، ائتلاف کردستان با ۱۷، اتحادیه مهینی کردستان با ۱۵، ائتلاف عزم با ۱۵، ائتلاف فتح با ۱۴، جنبش امتداد با ۹، الجیل الجدید با ۹، اتحاد اسلامی با ۴، جنبش بابلیون با ۴، تصمیم با ۳، جریان حکمت با ۲ و ائتلاف النصر با ۲ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

کمیسریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

«جلیل عدنان» رئیس شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق در نشستی خبری گفت که اقدامات این کمیساریا بسیار دقیق است و نتایج اعلام شده نهایی نیست، فردا یا پس فردا بیش از ۳ هزار رأی شمارش می‌شود و به نتایج اعلام شده اضافه خواهد شد.

کمیسریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در پاسخ به معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی اعلام کرد که دستگاه‎های رأی‌گیری بسیار پیشرفته و دقیق هستند و امکان جابه‌جایی آرا وجود ندارد.