۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

دسیسه ۵ مرد با بیت کوین‌های سوئدی برای ایرانی‌ها!

دسیسه ۵ مرد با بیت کوین‌های سوئدی برای ایرانی‌ها!
پنج عضو شبکه کلاهبرداری که با ادعای راه اندازی صرافی آنلاین و وعده همکاری با یک شرکت سوئدی در زمینه خرید و فروش بیت کوین دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بودند در دادگاه کیفری تهران محاکمه می‌شوند.
کد خبر : ۵۷۳۶۸۴

بیت کوین بهانه‌ای برای کلاهبرداری شد. رسیدگی به پرونده بیت کوین از یک سال قبل به دنبال شکایت یک مرد جوان آغاز شد. عاملان کلاهبرداری بیت کوین دستگیر شدند. کلاهبرداران سایت تقلبی و با وعده خرید و فروش بیت کوین را اندازی کردند. در پرونده بیت کوین پنج متهم که از فعالان شبکه کلاهبرداری بودند ردیابی و بازداشت شدند.

به گزارش رکنا، وی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت:مدتی قبل با یک صرافی آنلاین آشنا شدم که مدعی بود با یک شرکت بزرگ در سوئد همکاری دارد و در زمینه‌ی رمز ارز و بیت کوین فعالیت انجام می‌دهد. تبلیغات صرافی آنلاین زیاد بود و من به آن اعتماد کردم و سرمایه ام را به صرافی سپردم. دو ماه سود خوبی از طریق خرید و فروش بیت کوین به دست آوردم از ماه سوم هیچ سودی به حسابم واریز نشد.

وی ادامه داد: دو مرد که خودشان را مدیر صرافی معرفی کرده بودند مدعی بودند شرکت سوئدی پول را به حساب آن‌ها واریز نکرده است. حتی آن‌ها سایت شرکت سوئدی را به من نشان دادند و بار دیگر اعتمادم را جلب کردند. چند ماه از این ماجرا گذشت و هیچ سودی به دست واریز نشد. من میخواستم تا اصل پولم را دریافت کنم، اما آن‌ها حتی پولم را نیز به من برنگرداندند. حالا از آن‌ها شاکی هستم.

با این شکایت پیگیری‌های پلیس آغاز و روشن شد سایتی که صرافی آنلاین مدعی بود متعلق به شرکت سوئدی است تقلبی بوده و آن‌ها با جذب سرمایه‌های میلیاردی از مردم دست به کلاهبرداری زده اند.

چند شکایت مشابه دیگر نیز به پلیس رسید که نشان می‌داد صرافی آنلاین با هیچ شرکت سوئدی قرارداد ندارد و با راه اندازی یک سایت تقلبی و با وعده خرید و فروش بیت کوین و رمز ارز دست به کلاهبرداری زده است.

با افشای این ماجرا پنج متهم که از فعالان شبکه کلاهبرداری بودند ردیابی و بازداشت شدند و روشن شد دو نفر از آن‌ها طراح نقش کلاهبرداری بوده اند.

در حالی که چند متهم دیگر نیز به خاطر فعالیت و همکاری با این شبکه بازداشت شده بودند پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به آن رسیدگی شود.