۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
زلزله زدگان" اندیکا" همچنان آواره

زلزله آسیب ۷۰ درصدی به آثار باستانی اندیکا وارد کرد + فیلم

زلزله آسیب ۷۰ درصدی به آثار باستانی اندیکا وارد کرد + فیلم
زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا خسارت وارد کرد این خبری بود که فرماندار اندیکا بعد از زلزله اعلام کرد. ۱۲۰ روستای عشایری که اغلب خانه‌ها سنگی بود.
کد خبر : ۵۷۳۶۴۷

زلزله اندیکا، خانه‌های ۱۲۰ روستای عشایری منطقه بر سر ساکنانش آوار کرده است. زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح ۱۷ مهرماه مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

به گزارش رکنا، سه روز از وقوع زلزله می‌گذرد و همچنان مردم زلزله زده آواره اند و فریاد کمک سر می‌دهند. مردم قلعه خواجه بیشترین آسیب را از زلزله دیده اند.

زلزله اندیکا ۷۰ درصد آثار باستانی منطقه را نیز ویران کرده است. منطقه‌ای عشایری که حتی جاده‌ای برای کمک رسانی به منطقه وجود ندارد و کمک رسانان برای رسیدن به زلزله زدگان باید مسیر صعب العبور طی کنند.

منطقه زلزله زده، محل زندگی عشایر منطقه است که حتی در غار‌های سنگی زندگی می‌کردند. غار‌هایی که حال بر سرشان ویران شده و هر آنچه داشتند زیر سنگ‌ها مدفون شده است.

کمک رسانی تاکنون به زلزله زدگان مناسب نیست و با توجه به سرمای منطقه و شرایط بحرانی اسکان این زلزله زدگان نیاز به امداد فوری به این هموطنان وجود دارد.