۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

نصرالله: دولت به پیشنهاد ایران برای حل بحران برق پاسخ دهد

نصرالله: دولت به پیشنهاد ایران برای حل بحران برق پاسخ دهد
ایران پیشنهادی را برای حل بحران برق در لبنان ارائه داد که باید دولت لبنان به این پیشنهاد پاسخ دهد. من از دولت می‌خواهم تا پیشنهاد ایران برای ساخت دو نیروگاه و دریافت یک معافیت تحریمی از آمریکا (در این خصوص) را بپذیرد.
کد خبر : ۵۷۳۵۸۲

دبیرکل حزب الله لبنان از دولت این کشور خواست تا پیشنهاد ایران برای ساخت دو نیروگاه برای حل بحران برق را بپذیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در مهلت تعیین شده از سوی قانون اساسی تأکید کرد.

او گفت: بر اجرای انتخابات پارلمانی در لبنان در موعد خود و در چارچوب مهلت تعیین شده از سوی قانون اساسی تاکید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ نشانه‌ای از اینکه طرفی در لبنان به دنبال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی هست، وجود ندارد. هیچ فرصت مساوی برای نامزدی یا رفتن به پای صندوق‌های رای در خارج از کشور به ویژه در مورد حزب الله وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به اصلاح سن رأی در مجلس گفت: متآسفانه بیشتر فراکسیون‌ها با اصلاح سن رأی داخل جلسات پارلمان مخالفت کردند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران خاموشی‌ها در لبنان گفت: دولت لبنان بایستی راه حلی را برای مشکل برق و ورود کشور به خاموشی مطلق بیابد.

او در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد‌های متفاوتی از شرق و غرب برای حل مشکل برق در لبنان وجود دارد و این موضوع باید حل شود. ما از دولت می‌خواهیم پرونده برق را با ایجاد راه حلی ریشه‌ای برای آن، در اولویت قرار دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیشنهاد ایران برای حل بحران برق لبنان گفت: ایران پیشنهادی را برای حل بحران برق در لبنان ارائه داد که باید دولت لبنان به این پیشنهاد پاسخ دهد. من از دولت می‌خواهم تا پیشنهاد ایران برای ساخت دو نیروگاه و دریافت یک معافیت تحریمی از آمریکا (در این خصوص) را بپذیرد.