۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

چشم در برابر چشم

مرد جوان که در درگیری با همسایه اش وی را با ضربه چاقو به چشمش کور کرده بود با حکم قضایی به قصاص چشم محکوم شد.
کد خبر : ۵۷۳۳۱۲

مرد جوان که در درگیری با همسایه اش وی را با ضربه چاقو به چشمش کور کرده بود با حکم قضایی به قصاص چشم محکوم شد. پزشکی قانونی اعلام کرده است امکان قصاص چشم وی ممکن است.

چشم در برابر چشم

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از عصر هجدهم خرداد ماه سال ۹۷ به دنبال وقوع درگیری میان دو همسایه در منطقه فشم آغاز شد. در آن درگیری مرد ۴۰ ساله‌ای به نام نوید که از ناحیه چشم به شدت آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای بهبود وضعیت او نتیجه نداد و چشم راست او تخلیه شد. نوید پس از ترخیص از بیمارستان از همسایه اش به نام شهرام شکایت کرد.

به این ترتیب شهرام ۴۵ سال ردیابی و بازداشت شد و به درگیری اعتراف کرد. اما ادعا کرد قصد کور کردن همسایه اش را نداشته است.

برای شهرام کیفرخواست صادر و پرونده اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در این میان پزشکی قانونی پس از معاینات چشم نوید اعلام کرد با توجه به این که چشم وی به طور کامل تخلیه و نابینا شده است امکان قصاص چشم مهیاست.

با این اظهار نظر شهرام در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه نوید درخواست قصاص چشم را مطرح کرد.

وی گفت: من و شهرام سال‌ها با هم همسایه بودیم، اما همیشه با هم اختلاف داشتیم. آن روز درگیری میان ما بالا گرفت و با چاقو به چشمم ضربه زد. من برای او قصاص چشم می‌خواهم و حاضر به گذشت نیستم.

وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من آن روز خانه بودم که نوید مقابل در خانه ام آمد و زنگ زد. او مقابل در شروع به داد و فریاد کرد. او می‌گفت از دست مزاحمت‌های من خسته شده و باید هرطور شده خانه ام را بفروشم و از این محله بروم.

می‌خواستم در خانه را ببندم که در را هول داد و من و او باهم از پله‌ها به داخل زیرزمین خانه افتادیم. او در زیرزمین خانه به رویم چاقو کشید و به سمتم حمله کرد. من هم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه به او زدم. اما قصد کور کردن او را نداشتم. باور کنید اصلا متوجه ماجرا نبودم و همه چیز به سرعت اتفاق افتاد.

با پایان دفاعیات این متهم قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده حکم به قصاص چشم شهرام صادر کردند.