۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد

مدیر بحران شهرستان ورامین گفت: پیکر سه نفر از شهروندان ورامین که شامگاه گذشته به دلیل سقوط در کانال انتقال آب جان خود را از دست دادند، پس از۲۰ ساعت تلاش بی‌وقفه کشف شد.
کد خبر : ۵۷۳۱۳۷

علیرضا ابراهیمی مدیر بحران شهرستان ورامین گفت: شامگاه دوشنبه سه فرد به دلایلی که از سوی کارشناسان در حال بررسی است در کانال درجه یک انتقال آب، حاشیه روستای جعفرآباد اخوان سقوط کرده و جان خود را از دست داده‌اند که بلافاصله عوامل امدادی فراخوان و تلاش‌های برای کشف اجساد آغاز شد.

پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد

وی افزود: با توجه به حجم زیاد آب جاری در این کانال و با هماهنگی‌های به عمل آمده، حجم ورودی آب به کانال کاهش یافت و غواصان تلاش کردند که پیکر این افراد را پیدا کنند.

وی افزود: نوع سازه، شیب تند، و وجود ده‌ها منطقه پخش آب و جمع‌آوری اشیاء داخل کانال باعث شده بود تا کشف اجساد در داخل این سازه‌ها بسیار سخت شود.

ابراهیمی اظهار داشت: یکی از این افراد متأسفانه سرباز وظیفه شناسی بود که در تلاش برای نجات جان ۲ شهروند دیگر، داخل کانال سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: پس از حدود ۲۰ ساعت تلاش بی‌وقفه، سرانجام پیکر این سه فرد در فاصله دورتر از محل وقوع حادثه کشف و از داخل سازه کانال خارج شد.

کانال انتقال آب درجه یک دشت ورامین، از شهرستان پاکدشت آغاز شده و در طول مسیر ۱۵ کیلومتری، از شمال به جنوب ورامین امتداد یافته و آب را به مزارع جنوبی ورامین منتقل می‌کند.

در منطقه موسوم به جمال‌آباد، کانال انتقال آب پساب تصفیه شده جنوب تهران نیز با این کانال تلاقی پیدا کرده و هم اکنون آب جاری ناشی از پساب تصفیه شده است و آبی از سد ماملو در کانال جریان ندارد.

عبور این کانال از حاشیه مناطق مسکونی و جاده موسوم به " تیغاب" همواره موجب بروز حوادث متعدد سقوط خودرو و عابران پیاده درآن می‌شود که نوع سازه و شیب حاشیه آن باعث می‌شود که در صورت جریان آب، فرد سقوط کرده به هیچ عنوان نتواند خود را نجات دهد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.