۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
رئیسی در جلسه ویژه با گروه‌های جهادی مطرح کرد؛

تدوین سازوکار احیای ماموریت‌های جهادی ظرف بیست روز/ تاکید بر رفع مشکلات روستاها و مناطق محروم

رئیس جمهور به معاون اول خود ماموریت داد ساختارهای احیای ماموریت‌های جهادی با محوریت مردم را در مدت بیست روز تدوین کند.
کد خبر : ۵۷۳۱۱۱

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان دوشنبه شب در جلسه ویژه با فعالان و پیشکسوتان محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی درباره احیای مأموریت‌های جهاد سازندگی، با اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد سازندگی با دستور امام راحل و نیز برکات فراوان این نهاد انقلابی، گفت: حرکت جهادی در کشور به رغم ادغام این نهاد در وزارت کشاورزی، به دلیل وجود روحیه انقلابی در میان جوانان و حمایت‌ها و تشویق‌های رهبر معظم انقلاب تعطیل نشد و همواره در شکل‌های مردمی، بسیجی و خودجوش ادامه داشته است.

تدوین سازوکار احیای ماموریت‌های جهادی ظرف بیست روز/ تاکید بر رفع مشکلات روستاها و مناطق محروم

رئیس جمهور گفت: امروز باید با استفاده از تجربیات گذشته و در بستر گام دوم انقلاب، در مسیر احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی برای رفع ریشه‌ای مشکلات روستا‌ها و مناطق محروم و احیای اقتصاد روستا حرکت کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه برخورداری از روحیه جهادی در میان مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی یک امر ضروری است، گفت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی در بین همه مسئولان و مدیران دولتی، اصل مهم و تاثیرگذار است و همواره باید با جدیت حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور در ادامه، ضعف اقتصاد روستا را از عوامل مهم مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهر‌ها دانست و گفت: امروز آباد کردن روستا‌ها به معنای فعال کردن اقتصاد روستا و نیز توجه جدی به اقتصاد مناطق محروم از جمله حاشیه شهر‌ها است و این کار به یک اقدام جهادی نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی باید مردم‌محور و برپایه فعالیت‌های مردمی باشد، حمایت جدی از گروه‌های جهادی را ضروری دانست و گفت: وظیفه دولت در این عرصه صرفاً باید تسهیل‌گری، نظارت و پیگیری برای تحقق امور باشد و از فعالیت جهادگران حمایت کند و موانع موجود را از پیش پای آن‌ها بردارد.

رئیس‌جمهور گفت: ضرورت دارد جریانی با روحیه جهادی برای ایجاد سازندگی و آبادانی در روستا‌ها با هدف فعال کردن اقتصاد روستا ایجاد شود تا با دغدغه‌مندی به حل و فصل بنیادین مشکلات محرومان و روستاییان اقدام کند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت روستاها، مسائل اجتماعی و هویت روستایی و نیز برخی مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه آب شرب و مسکن روستایی ارائه شد.