۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی جهان در مدت زمان یک دقیقه و ۳۰ ثانیه مغلوب حریف روس شد و به مدال نقره رسید.
کد خبر : ۵۷۳۱۰۰

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، امیرمحمد یزدانی دومین فینالیست ایران در ۴ وزن دوم این رقابت ها، در مبارزه فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل زاگیر شاخیف از روسیه به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با نتیجه ۱۴ بر ۴ و با امتیاز عالی مغلوب شد و به مدال نقره جهان رسید.

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد


به گزارش ایسنا،  یزدانی پیش از این در دور نخست مقابل گابریل جاناتچ از اتریش با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل سباستین ریورا از پورتریکو ۱۳ بر ۳ به برتری رسید. وی سپس مقابل کریستوف بینکوفسکی از لهستان به روی تشک رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز برابر علی بک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

مدال‌های برنز وزن ۶۵ کیلوگرم نیز به کشتی گیران مغولستان و قرقیزستان رسید.

علیرضا سرلک اولین نماینده ایران در ۴ وزن دوم بود که دقایقی پیش در دیدار فینال وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل توماس گیلمان از آمریکا ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

همچنین در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم تا دقایقی دیگر، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان به مصاف رقبایشان می‌روند.

پیش از این و در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها نیز حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب طلای جهان شدند، اما رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

همچنین مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر از آمریکا راهی دیدار رده بندی شد و عرفان الهی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت تا او نیز برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال این دو وزن فردا (سه شنبه) برگزار می‌شود.