۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر اسلام (ص) کشته شد + عکس

لارس ویلکس، کاریکاتوریست سوئدی که به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، در سانحه رانندگی کشته شد.
کد خبر : ۵۷۳۰۷۳

کاریکاتوریست سوئدی که در کارهایش به پیامبر اسلام (ص) هتک حرمت کرده بود، در تصادف رانندگی کشته شد.

لارس ویلکس ۷۵ ساله که به دلیل کشیدن کاریکاتوری از پیامبر به مرگ تهدید شده بود، در اثر برخورد کامیون با خودرویی که در آن حضور داشت، کشته شد. وی پس از اهانت به پیامبر تحت حفاظت پلیس سوئد بود.

کاریکاتوریست هتاک به ساحت پیامبر اسلام (ص) کشته شد + عکس

به گفته رسانه ها، در این تصادف یک کامیون با خودروی پلیس برخورد کرد. لارس ویلکس و محافظانش که در ماشین پلیس حضور داشتند، کشته شدند. علت این حادثه در دست بررسی است.

ویلکس که قبل از هتک حرمت به پیامبر اسلام در خارج از سوئد تا حد زیادی ناشناخته بود، به واسطه اهانت به پیامبر اسلام، مورد خشم مسلمانان جهان قرار گرفته بود.

لارکس ویکس از زمانی که یکی از کاریکاتورهایش که توهین به پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله) بود و مسلمانان را به شدت خشمگین کرد، تحت حفاظت زندگی می‌کرد. سازمان القاعده آن زمان جایزه‌ای صد هزار دلاری برای کسی تعیین کرده بود که وی را بکشد.

کاریکاتور‌های لارکس ویکس همچنین باعث تنش‌های دیپلماتیک بین سوئد و برخی کشور‌ها شد. فردریک راین فلت نخست وزیر وقت سوئد آن زمان با سفیران کشور‌های اسلامی دیدار کرد تا تنش‌ها را کاهش دهند.

این کاریکاتوریست سوئدی سال ۲۰۱۵ در کنفرانسی در کپنهاگ در حادثه تیراندازی که به کشته شدن یک کارگردان دانمارکی منجر شد، از مرگ جان به در برده بود. کالین لاروز، زن آمریکایی که خود را به همراه هفت نفر دیگر در آمریکا «جهاد جین» می‌نامیدند، در سال ۲۰۰۹ به اتهام برنامه ریزی برای کشتن این کاریکاتوریست دستگیر شدند.