۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سایه سنگین 90 بر سر رئیس جدید صدا و سیما

پیراهن عثمان تجدیدنظرطلبان بر تن فردوسی پور!

گرچه بیش از دو سال از کنار گذاشته شدن فردوسی پور از شبکه سه سیما می گذرد اما هرازگاهی هستند افراد و جریاناتی که به هر بهانه ای سعی دارند تا با نبش قبر علت بایکوت برنامه 90، دوقطبی های گذشته را شعله ور کرده و از آب گل آلود، شاه ماهی سیاسی صید نمایند.
کد خبر : ۵۷۳۰۰۸

پس از درگیری های میان علی فروغی با عادل فردوسی پور که نهایتاً منجر به کنار گذاشته شدن این مجری از گزارشگری فوتبال و تعطیلی برنامه 90 شد، نام عادل فردوسی پور به نمادی سیاسی (و نه ورزشی!) تبدیل شد تا جریانات معلوم الحال رسانه ای با سنگر گیری پشت آن، اغراض شوم خود را دنبال کرده و دعوای پوزیسیون و اپوزیسیون را اینبار در میدان صداوسیما پی بگیرند.

پیراهن عثمان تجدیدنظرطلبان بر تن فردوسی پور!

به گزارش صراط اگرچه بیش از دو سال از کنار گذاشته شدن عادل فردوسی پور از شبکه سه سیما می گذرد اما هرازگاه و به بهانه های مختلف، هستند افراد و جریاناتی که به هر بهانه ای سعی دارند تا با نبش قبر علت بایکوت برنامه 90، دوقطبی های گذشته را مجدداً شعله ور کرده و از این آب گل آلود، شاه ماهی سیاسی خویش را صید نمایند.

جدیدترین بهانه برای رپرتاژ آگهی فردوسی پور در رسانه های زنجیره ای اما به اظهار نظر اخیر رئیس نوسفر رسانه ملی یعنی پیمان جبلی باز می گردد که در پاسخ به درخواست یکی از هواداران فوتبال درخصوص پخش مجدد برنامه 90 گفته است: «از نظر ما هیچ منعی برای فعالیت دوباره عادل فردوسی پور و پخش مجدد برنامه 90 وجود ندارد.»! همین اظهارنظر کافی بود تا تیتر یک و عکس اول بسیاری از رسانه های فارسی زبان اپوزیسیون خارج نشین و روزنامه های زنجیره ای داخلی، به عادل فردوسی پور اختصاص پیدا کند و زمینه برای پوشانیدن پیراهن عثمان بر تن مجری برنامه 90 و آتش بیاری معرکه از سوی این قبیل بنگاه های خبری فراهم شود.

برخلاف تصور عامه مردم که علی فروغی، مدیر شبکه سه و پسر باجناق حدادعادل را مقصر اصلی کنار گذاشتن عادل فردوسی پور می دانند اما حقیقت نشان از آن دارد که فردوسی پور هیچکس جز خودش را نباید در این قضیه شماتت کند چراکه هر چه بر سرش آمد از جانب خود او بود. شعار همیشگی عادل فردوسی پور، جدایی فوتبال از سیاست بود که اگرچه کاملاً درست و منطقی به نظر می رسید اما اصلی ترین ناقض آن در فوتبال ایران خود برنامه 90 محسوب می شد!

مصاحبه با شخصیت های سیاسی از جناحی خاص همچون محمدجواد ظریف یا حسن مصطفوی؛ گفتگو با تعداد بسیاری از سینماگران مثل شهاب حسینی، کیانوش عیاری، محسن تنابنده و...؛ اختصاص نیمی از وقت برنامه به بررسی ریزش ساختمان پلاسکو اظهارنظر درباره سونامی سرطان، زلزله، مرگ مرتضی پاشایی و بسیاری از این قبیل تنها بخشی از عملکرد غیرفوتبالی و بعضاً سیاسی برنامه نود در طی این سال ها بوده است.

در پایان به نظر می رسد با توجه به مواضع خاص و جهت دار تهیه کننده و مجری برنامه تعطیل شده 90، بزرگنمایی و اگزجره نمودن اخبار مرتبط با عادل فردوسی پور کماکان در دستور کار رسانه هایی قرار داشته باشد که از استفاده از هیچ مستمسکی برای بهره برداری های سیاسی علیه کشور، دریغ نکرده و نمی کنند!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۴۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
۰
۰
بهتره که برنگرده تا فوتبال به نفس کشیدن راحتش ادامه بده
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
۰
۰
زررررت صراط
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
۰
۰
البته ضمن تایید موارد مطروحه در این مقاله حقیقتا باید اعتراف کنیم که مجری ورزشی توانامسلط وبه روز وبا معلومات مانند ایشان در ایران به تعداد انگشتان یک دست نداریم خداوند ایشان را سلامت بدارد
فرموب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
۰
۰
حقیقتا زاررررت صراط خدایی معلوم نیست با خودت چند چندی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰
۰
۰
هر وقت شما تونستی زر زری کنید و از --- --- اهل تسنن حرف به میان نیارید میشه گفت چیزی می فهمی