۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
احراز تخلفات دولت روحانی در قطعی‌های برق

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: اردکانیان ‌به کمیسیون احضار شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: اردکانیان ‌به کمیسیون احضار شد
در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته قطعی برق اجباری تحمیل شده به واحد‌های تولیدی و صنایع سبب خسارت هنگفتی شد و این نگرانی باز هم مطرح است که آیا این مسئله قطعی برق دوباره تکرار خواهد شد؟
کد خبر : ۵۷۲۸۴۰

قطعی برق در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره صنایع وارد کرد و مشکلات عدیده‌ای را بر صاحبان مشاغل تحمیل کرد به طوری که بخش عظیمی از صنعت دچار اختلال شد و نمونه بارز آن نیز کاهش حجم تولید سیمان و تاثیر آن بر روند صعودی قیمت این کالا بود.

اما در طول روز‌های گذشته به نظر می‌رسد خاموشی‌ها از تب و تاب افتاده و کمتر قطعی اجباری برق تحمیل می‌شود. با وجود پیش‌بینی‌هایی که برای پاییز امسال به لحاظ کاهش بارندگی شده دوباره این نگرانی مطرح است که آیا بازهم صاحبان صنایع، کشاورزی و حتی خانگی مجبور به تحمل قطع اجباری برق خواهند بود یا خیر؟

در این راستا حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شکایتی به کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص برق و آب آمده و در این زمینه وزیر نیرو دولت قبل برای پاسخگویی احضار شده چرا که وزیر نیرو و دولت سابق را متخلف در امر تولید برق می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تکلیف قانونی که که مطابق با برنامه ششم توسعه برای تولید برق باید انجام می‌گرفت، تمهیدی توسط دولت روحانی اندیشیده نشد، افزود: مشکلات ریشه گرفته از این کمبود برق و قطعی آن در طول ماه‌های گذشته خسارات هنگفتی را در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد کرده و این امر اصلا زیبنده کشور ما نیست که در تامین نیاز‌های اولیه واحد‌های صنعتی با مشکل مواجه باشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه پرونده مفتوح است و همچنان دنبال می‌شود، گفت: متخلفان شناسایی و به قوه قضائیه جهت برخورد معرفی خواهند شد چرا که این ترک فعل آسیب‌های بسیاری را به واحد‌ها تحمیل کرد و برخی را حتی به تعطیلی و تعدیل نیرو رساند.

حجت‌الاسلام شجاعی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم نیز زمانی که برای دریافت رای اعتماد به مجلس آمد، هم در مجلس هم در کمیسیون اصل 90 یکی از شروط‌ها این بود که در زمینه تولید و تامین برق باید با جدیت عمل کند. هر چند گزارش‌هایی که در حال حاضر برای تامین برق در ماه‌های آینده وجود دارد نگران‌کننده است.