۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
هشدار هواشناسی:

صیادان از رفتن به دریا خودداری کنند

صیادان از رفتن به دریا خودداری کنند
فرماندار شهرستان زرآباد گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان، ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد به حالت آماده باش در آمد.
کد خبر : ۵۷۲۸۲۱

 نعمت الله نجاری ظهر در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حضور ادارات سطح شهرستان، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی تمامی مدیران باید تا پایان طوفان در سطح شهرستان حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان زرآباد افزود: تمامی ماشین الات شهرداری و پیمانکار جاده ترانزیتی چابهار به جاسک در محدوده زرآباد برای احتمال هر گونه بحران در آماده باش کامل باشند.

به گفته وی، با توجه به اینکه زرآباد بیمارستان ندارد و تنها بیمارستان مجاور در چابهار واقع شده است و با توجه به احتمال مسدود شدن مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک، استقرار یک بالگرد تا پایان طوفان در منطقه لازم است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در طوفان گونو تمام مسیر‌های زمینی مسدود شده بود بیشتر کمک‌ها از طریق دریا به دست مردم رسید به همین دلیل برای هرگونه حادثه‌ای باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی کشاورزان و باغداران در خصوص انجام عملیات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تخریب مزارع و باغات، جمع آوری ادوات و تجهیزات کشاورزی و همچنین اطلاع رسانی به دامداران جهت احشام سبک و سنگین از سطح باغات و مزارع اقدام کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های نوار ساحلی (درک، بنگلوی، جد، کلات، درانگو و هومدان) نسبت به اطلاع رسانی مالکین شناور‌های در خصوص وقوع بارندگی و مواج بودن دریا و خطرات احتمالی تردد در دریا، اطلاع رسانی فوری را در دستور کار خودشان قرار بدهند.