۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

سردار پاکپور: پایگاه‌ تروریست‌های شمال عراق را منهدم خواهیم کرد

سردار پاکپور: پایگاه‌ تروریست‌های شمال عراق را منهدم خواهیم کرد
فرمانده نیروی زمینی سپاه به مسئولان عراق و اقلیم کردستان هشدار داد و گفت: عناصر و اعضای گروهک‌های تروریستی را هر چه سریع‌تر از شمال عراق بیرون کنید در غیر این صورت نسبت به انهدام مقرّات و پایگاه‌های آن‌ها اقدام خواهیم کرد.
کد خبر : ۵۷۲۶۹۲

 سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه امروز در گردهمایی «رزمندگان پیشمرگ مسلمان کُرد» که در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس، به روند شکل‌گیری، اقدامات و نقش سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد در تأمین امنیت پایدار منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: پیشمرگان کُرد مسلمان در کنار سایر رزمندگان اسلام با جان‌فشانی، ایثار و رشادت‌های خود ریشه امنیت را در این خطه از سرزمین اسلامی دواندند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه با تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد و سازماندهی نیرو‌های مردمی در منطقه، مرحله‌ای جدید از انقلاب مردمی در دفاع از امنیت ملی و استان ظهور پیدا کرد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌های زیادی در مناطق مختلف قومی کشور از جمله استان کردستان پیش آمد و در یک مقطع زمانی، شهر‌های مریوان و بانه و پاوه سقوط و تمام شهر‌های کردستان یکی پس از دیگری در اختیار ضدانقلاب قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه شهید بروجردی در تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد زحمات زیادی کشید و این شهید گران‌قدر بر گردن مردم کردستان و ایران حق دارد، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، غائله‌های زیادی با طراحی استکبار جهانی و مزدوران و نوکرانشان در کشور پیاده شد، اما با تشکیل این سازمان و در طی فعالیت آن بیشتر شهر‌های تحت اشغال مخالفان انقلاب شامل سنندج، کامیاران، پاوه و چند شهر دیگر آزاد و مخالفان به خارج از مرز‌های کشور فرار کردند.

وی به بازگویی گوشه‌ای از وضعیت شهر سنندج در اسفندماه ۵۸ پرداخت و گفت: در آن مقطع زمانی که برای پاک‌سازی شهر سنندج آمده بودیم، همه خیابان‌های این شهر در دست ضد انقلاب بود و شهرستان‌های دیگر استان نیز شرایط مشابهی داشتند. بعد از آزادسازی جاده سقز ـ بانه، شهر بانه نیز از حضور ضد انقلاب پاک‌سازی شد و حدود دو ماه نیز در عملیات پاک‌سازی سردشت و بانه جنگیدیم.

سردار پاکپور با یادآوری اینکه غائله ترکمن صحرا و جنگل‌های شمال کشور و خلق عرب در جنوب هم از دیگر توطئه‌های شکست‌خورده دشمنان بود، تصریح کرد: سپاه در عملیات‌های مختلف مناطق جنوب شرکت کرد، اما در آن دوران امکانات و تجهیزات کامل برای مقابله با جنگ را نداشتیم و با اقتدار در برابر دشمن ایستادیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نسل امروزی با رشادت‌ها و ایستادگی‌هایی که علی‌رغم کمبود امکانات در مقابل دشمن صورت گرفت، آشنا شوند، عنوان کرد: در آن دوران حتی یک دهم تجهیزات ارتش عراق را نداشتیم؛ با خمپاره ۱۲۰ در جنگ، عملیات را انجام و اکنون به این وضعیت و اقتدار رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار و عظمت کنونی را مرهون خون شهدا و حاصل ایثارگری شهدای بزرگی همچون شهید بروجردی، کاظمی، متوسلیان و... دانست و یادآور شد: در سال ۱۳۶۱، نیرو‌های جمهوری اسلامی در کردستان به پیروزی‌های چشمگیری دست یافتند و بخش‌های مهمی از محور مهاباد به سردشت و دیگر شهر‌های کردستان و روستا‌های اطراف پاک‌سازی شد.

وی به نقش رزمندگان در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس اشاره کرد و افزود: در این عملیات‌ها تجهیزات و امکانات زیادی به دست آوردیم و کمر ارتش عراق شکست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه توطئه‌های دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب را با همراهی پیشمرگان کُرد مسلمان در نطفه خاموش می‌کنیم، گفت: گاهاً می‌بینیم که تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق مقر ایجاد کرده‌اند که ما این وضعیت را برنمی‌تابیم و به شدت برخورد خواهیم کرد.

سردار پاکپور با هشدار به اینکه اجازه کوچک‌ترین تحرکی را به گروهگ‌های تروریستی که بخواهند در شمال عراق علیه ایران توطئه کنند نخواهیم داد، تصریح کرد: مسئولان عراق و اقلیم کردستان هر چه زودتر عناصر و اعضای گروهک‌های تروریست و ضدانقلاب را از شمال عراق بیرون کنند؛ در غیر این صورت نسبت به انهدام مقرّات و پایگاه‌های آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با هرگونه اقدام تهدیدآمیز آمادگی کامل داریم، افزود: امروزه نیرو‌های سپاه در آمادگی کامل به سر برده و کوچک‌ترین تحرک دشمنان را سخت پاسخ خواهیم داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نشانه‌های شکست آمریکا در جهان آشکار شده است و ترک افغانستان بزرگترین شکست آنان بود، اظهار کرد: ایران هم‌اکنون در مذاکرات برجام نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و در جنگ نظامی نیز توان رویارویی و مقابله با ایران را ندارند.