۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
ماجرای مال باخته ای که دزد را ربود!

آدم ربایان پسرم را داغ کردند و جلوی سگ انداختند+جزییات

آدم ربایان پسرم را داغ کردند و جلوی سگ انداختند+جزییات
مادر نوجوان ۱۲ ساله مدعی شد: متهمان به آدم ربایی پسرم را داغ کرده و مقابل سگ انداخته اند!
کد خبر : ۵۷۲۶۴۳

3 جوان پرایدسوار که دزد اموالشان را برای پیداکردن مالخر، سوار خودرو کرده بودند درحالی درگیر یک پرونده آدم ربایی شدند که اکنون مادر نوجوان سارق با تسلیم شکوائیه ای به پلیس آگاهی ادعا کرد فرزندش شکنجه شده است!

خراسان نوشت: بیست و هشتم شهریور، جوان نیسان سوار خودرواش را مقابل یک میوه فروشی در شهرک شهید باهنر (قلعه خیابان) مشهد پارک کرد و برای خرید به داخل فروشگاهی در پیاده رو رفت. در این هنگام 3 کودک که سرکردگی آنان را نوجوان خلافکار محله به عهده داشت، با دیدن خودروی نیسان که شیشه آن پایین بود در اطراف خودرو گرد آمدند.

«د- ع» (نوجوان 12 ساله) که اطرافش را می پایید به آرامی در کنار خودرو ایستاد و با حمایت دوستانش که جلوی دید رهگذران را گرفته بودند، دست به درون خودرو برد و گوشی تلفن، شارژر، مموری و اموال دیگری را برداشت.

حدود 2 دقیقه بعد راننده جوان به محل بازگشت و بدون توجه به اطرافش ، پشت فرمان نشست و پدال گاز را فشرد اما هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که متوجه شد گوشی تلفن نیست! راننده جوان بلافاصله پدال ترمز را کوبید و با نگرانی به دنبال گوشی درون کابین گشت اما تازه فهمید که مدارک، شارژر و لوازم دیگر نیز گم شده است! به همین دلیل بی درنگ مسیر رفته را بازگشت تا مقابل میوه فروشی رسید و اطراف محل پارک خودرو را تا درون مغازه ای که از آن خرید کرده بود جست و جو کرد ولی اثری از اموالش نبود!

مغازه داران که نگرانی و اضطراب جوان را دیدند به کمک او آمدند و به بازبینی دوربین های مدار بسته پرداختند در این میان ناگهان تصاویر روشنی از دستبرد 3 کودک به دست آمد که نشان می داد: آن ها در اطراف خودرو قرار گرفته اند و نوجوان 12 ساله ای اموال داخل نیسان را ربوده است!

با افشای این ماجرا، راننده جوان تصاویر لحظه سرقت را ضبط کرد و به جست وجوی کودکان در همان محله پرداخت.
تا این که یکی از اهالی محل با دیدن تصویر «د- ع» او را شناخت و به راننده نیسان گفت: او نوجوان خلافکاری است که در همین محله زندگی می کند! دقایقی بعد جست وجوهای راننده جوان به نتیجه رسید و او نوجوان 12 ساله را پیدا کرد و از او خواست تا اموال سرقتی را بازگرداند. «د- ع» ابتدا تلاش کرد ماجرا را انکار کند اما وقتی فهمید که تصاویر لحظه سرقت در دوربین مداربسته ثبت و ضبط شده است به مال باخته اطمینان داد که شب هنگام اموالش را به او بازمی گرداند.

با این وعده، مال باخته نیز پذیرفت و شب هنگام دوباره سرقرار رفت، اما نوجوان مذکور، بخشی از مدارک و لوازم مسروقه را به مال باخته بازگرداند و ادعا کرد سیم کارت تلفن را شکسته و گوشی را نیز به یک مالخر فروخته است. او باز هم فرصت دیگری خواست تا بتواند اموال دیگر را به مال باخته تحویل بدهد! به گزارش خراسان، این بار وقتی پسر 12 ساله به همراه برادر کوچک‌ترش سرقرار آمد، ادعا کرد: نمی تواند گوشی تلفن را بازگرداند چرا که پول آن را خرج کرده است! در همین حال جوان مال باخته از او خواست تا سوار خودرو شود و خریدار گوشی را به او و دوستانش نشان دهد که داخل پراید نشسته بودند.

زمانی که سرنشینان پراید به طرف بولوار حر رفتند برادر کوچکتر «د- ع» نیز به خانه رفت و به مادرش گفت که چند جوان، برادرش را سوار خودرو کردند و با خودشان بردند! مادر نوجوان 12 ساله نیز بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفت و از ربوده شدن فرزندش خبر داد. دقایقی بعد پرونده آدم ربایی تشکیل شد و با توجه به اهمیت ماجرا در اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت به دستور سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

آنان در حالی با بررسی دوربین های مدار بسته به شناسایی خودرو و آدم ربایان موفق شدند که چند ساعت بعد نوجوان مذکور به خانه بازگشت اما خانواده وی مدعی شدند که آدم ربایان فرزندشان را به زور و تهدید سوار خودرو کرده اند!

از سوی دیگر 3 جوان یاد شده که به اتهام آدم ربایی تحت تعقیب قرار گرفته بودند به پلیس آگاهی احضار شدند و جوان مال باخته که شکایتی را به خاطر سرقت لوازم از داخل خودرو مطرح نکرده بود در تشریح ماجرا به کارآگاهان گفت: وقتی آن پسر 12 ساله ادعا کرد که گوشی تلفن را به فرد دیگری فروخته است، از او خواستم تا نشانی مالخر را به ما بدهد ولی او فقط محل فروش را به خاطر داشت به همین دلیل او را سوار خودرو کردیم تا ما را نزد خریدار ببرد.

زمانی که با خریدار گوشی روبه رو شدیم او به ما گفت: این نوجوان گوشی را به مبلغ 70 هزار تومان به من فروخته است! من هم به ناچار مبلغ مورد ادعای او را پرداختم و گوشی را درحالی تحویل گرفتم که تاچ آن شکسته بود! به همین دلیل مبلغ 100هزار تومان نیز برای تعمیر گوشی پرداختم چرا که محتویات درون گوشی و مموری برای من ارزش زیادی داشت بعد از آن هم آن نوجوان را کنار یک پارک در همان نزدیکی پیاده کردیم که به منزلشان رفت!

وقتی قفل این معمای آدم ربایی باز شد و تحقیقات کارآگاهان به سرپرستی سروان شیدایی (افسر پرونده) به پایان رسید، 3 جوان مذکور برای تعیین تکلیف قضایی، روانه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد شدند تا مقام قضایی دستور نهایی را صادر کند اما در همین هنگام روز گذشته، دوباره مادر نوجوان 12 ساله با در دست داشتن یک شکوائیه به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کرد و مدعی شد متهمان به آدم ربایی پسرش را داغ کرده و مقابل سگ انداخته اند تا از او اعتراف بگیرند!!

بنابراین گزارش، با این ادعای جدید شکنجه از سوی مادر این نوجوان، کارآگاهان از وی خواستند که فرزندش را برای افشای حقیقت ماجرا به اداره جنایی آگاهی بیاورد تا به پزشکی قانونی معرفی شود!

شایان ذکر است: 3 جوان مذکور نیز با سپردن وثیقه به دادسرا در حالی با دستور مقام قضایی آزاد شدند که بررسی های پلیس درباره ادعای مادر این نوجوان ادامه دارد!