۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

نجات پلنگ از چنگ سگ‌های گله

نجات پلنگ از چنگ سگ‌های گله
مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: گروه مستقر در محل، با ترفند و تمهیداتی باعث جذب سگ‌ها به سمت خود شده و شرایط را برای نجات و راه گریز پلنگ فراهم کردند و این حیوان از محل متواری شد.
کد خبر : ۵۷۲۵۲۱

احمد صفرزاده اظهار داشت: گزارش حمله پلنگ به گله گوسفندان در ارتفاعات کوه بهار، توسط مردم روستای قرجه رباط شهرستان جاجرم گزارش شد و بلافاصله اکیپی از محیط‌بانان و همیاران به محل اعزام شدند.

به گزارش ایرنا مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: پلنگ لاشه گوسفندی را بالای درخت برده و سگ‌ها با محاصره کردن مانع فرار پلنگ شده بودند.

صفرزاده افزود: گروه مستقر در محل، با ترفند و تمهیداتی باعث جذب سگ‌ها به سمت خود شده و شرایط را برای نجات و راه گریز پلنگ فراهم کردند و این حیوان از محل متواری شد.

وی با اشاره به اینکه این دومین مورد از حمله پلنگ به دامداران این شهرستان است، درباره جبران خسارت‌های پلنگ به دامداران گفت: بخشی از خسارت‌های وارد شده به دامداران جبران می‌شود، اما با این وجوه معمولا با تاخیر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار از طرف نیروی انتظامی مبنی بر حمله پلنگ به گوسفندان در گرمه و تلف شدن چند راس از دام‌ها گفت: بر اساس اعلام مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه، حیوانی که به آغل حمله کرده، پلنگ نبوده بلکه گرگ بوده است.

صفرزاده تصریح کرد: پلنگ معمولا برای دست یافتن به طعمه یک دام را شکار می‌کند، اما تلف شدن این تعداد دام در آغل حاکی از این است که این دام‌ها مورد حمله گرگ واقع شده اند.

وی گفت: بعضا نیروی انتظامی در ارائه گزارش حمله وحوش به دام به گفته افراد محلی استناد می‌کند این درحالی است که افراد حیوان حمله کننده را مشاهده نکرده و گمان کرده اند که دام مورد حمله پلنگ واقع شده است.

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم تاکید کرد: مرجع تشخیص برای اینکه دام مورد حمله چه گونه‌ای از وحوش واقع شده حفاظت محیط زیست است.