۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
بر اساس طرح صلح عربی؛

کویت خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در خاورمیانه شد

کویت خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در خاورمیانه شد
نخست‌وزیر کویت اعلام کرد، باید اشغالگری طبق طرح صلح عربی پایان یافته و آوارگان فلسطینی به سرزمین خود بازگردند. مادامی که ملت فلسطین به حقوق سیاسی مشروع خود دست نیابند و “اسرائیل” دست از تجاوزات خود اعم از شهرک‌سازی، مصادره اراضی فلسطینیان، محاصره غزه و هتک حرمت مقدسات فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی نکشد، منطقه روی ثبات و آرامش را به خود نخواهد دید.
کد خبر : ۵۷۲۳۹۶

صباح خالد احمد صباح در سخنانی در هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: مادامی که ملت فلسطین به حقوق سیاسی مشروع خود دست نیابند و “اسرائیل” دست از تجاوزات خود اعم از شهرک‌سازی، مصادره اراضی فلسطینیان، محاصره غزه و هتک حرمت مقدسات فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی نکشد، منطقه روی ثبات و آرامش را به خود نخواهد دید.

به گزارش شفقنا، وی همچنین بر ضرورت تلاش برای احیای روند مذاکرات سازش طبق یک جدول زمانی به منظور تحقق صلح و سازشی عادلانه طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرز‌های سال ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

نخست‌ وزیر کویت درباره بحران سوریه هم گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید راه حل سیاسی برای آن یافت.

او درباره وضعیت افغانستان نیز گفت: طالبان و همه گروه‌ها باید برای توقف خونریزی نهایت خویشتن‌داری داشته و حمایت کامل از شهروندان را تامین کنند و به تعهدات و قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز