۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
وضعیت آب و هوا در ۳۱ شهریور ماه؛

هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در برخی استان‌ها

هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب ناگهانی و تندباد لحظه‌ای در برخی استان‌ها از کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.
کد خبر : ۵۷۲۰۱۶

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده‌ در ارتفاعات استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل،‌جنوب سیستان و بلوچستان،‌برخی مناطق هرمزگان،‌نیمه جنوبی و ارتفاعات کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی و بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

از جمعه تا دوشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. همچنین امروز خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی درساعات بعدازظهر و اوایل شب

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1400/06/31

زمان پایان: اواخر وقت پنج‌شنبه 1400/07/01

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک.

منطقه اثر: دامنه و ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود و احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات.

توصیه: احتیاط در جابجایی عشایر بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، احتیاط درتردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.