۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
باز هم دست در جیب ملت ...

تکرار فاجعه آبان ۹۸ با بنزین ۱۱ هزار تومانی!

سال هاست که به جهت تحریم‌های خارجی و سوء مدیریت‌های داخلی، دخل و خرج کشور با یکدیگر همخوانی نداشته و نظام اقتصادی همواره با معضل کمبود منابع مالی و فقر اعتبارات، دست و پنجه نرم می‌کند. در این بین تنها هنر مسئولان در تمامی نهاد‌های تصمیم گیر برای حل این مشکل، پیچیدن نسخه ریاضت اقتصادی همراه با دست کردن در جیب ملت بوده است تا فشار این کمبودها، نه با سخت گیری بر زرسالاران زالوصفت و سرمایه داران پول پرست، بلکه به وسیله توزیع فقر بین تمامی اقشار مردم، تعدیل شود!
کد خبر : ۵۷۱۵۷۰

سال هاست که به جهت تحریم‌های خارجی و سوء مدیریت‌های داخلی، دخل و خرج کشور با یکدیگر همخوانی نداشته و نظام اقتصادی همواره با معضل کمبود منابع مالی و فقر اعتبارات، دست و پنجه نرم می‌کند. در این بین تنها هنر مسئولان در تمامی نهاد‌های تصمیم گیر برای حل این مشکل، پیچیدن نسخه ریاضت اقتصادی همراه با دست کردن در جیب ملت بوده است تا فشار این کمبودها، نه با سخت گیری بر زرسالاران زالوصفت و سرمایه داران پول پرست، بلکه به وسیله توزیع فقر بین تمامی اقشار مردم، تعدیل شود!

فاجعه آبان ۹۸

به گزارش صراط نیوز جالب اینجاست که مبدعان و برنامه ریزان این طرح‌های خلق الساعه در دولت و مجلس، همواره بر کارآمدی ابتکارات شان اصرار دارند و قویاً فواید آن را در صورت اجرا، ضمانت می‌کنند، اما عملیاتی شدن تمام این تز‌های اقتصادی، لااقل طی ده سال اخیر نشان داده است که نه تنها بهبودی در وضع اقتصاد و معشیت مردم حاصل نشده بلکه در مواردی حتی ابعاد فاجعه آمیز امنیتی و سیاسی نیز به خود گرفته است.
یک طرفه به قاضی رفتن برنامه ریزان کشور طی این سال‌ها با توجیه متناسب سازی قیمت‌های داخلی با نرخ‌های بین المللی درحالیست که نه تنها هیچ اقتصاددان منصف و بیطرفی از نامتناسب بودن میزان حقوق دریافتی ایرانیان با میانگین حق الزحمه‌های جهانی سخنی به میان نمی‌آورد، بلکه حتی سقوط آزاد ارزش پول ملی را نیز در محاسبات و پیش بینی‌های خود لحاظ نمی‌کند!

اخیراً کسری بودجه عظیم در دولت، عصارگان فضائل ملت در مجلس یازدهم را به صرافت انداخته است تا با تجدیدنظر در نظام پرداخت یارانه‌های پیدا و پنهان به مردم، طرحی نو در این حوزه دراندازند. باید دانست که تبعات این تصمیم جدید بحدی خطرناک است که فقط در فقره سوخت و بنزین، با توجه به نرخ ۴۰ سِنتی آن در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، باید بزودی زود منتظر عرضه بنزین ۱۱ هزار تومانی در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور باشیم!

اگرچه سعی شده تا با قول‌هایی همچون افزایش پرداخت یارانه از ۴۵ هزار تومان کنونی به حدود ۲ میلیون تومان در هر ماه، از بار منفی این طرح کاسته شود، اما تجربه نشان داده است که به دلیل همزمانی تورم افسارگسیخته و کاهش شدید ارزش پول ملی، نه تنها این ایده به هیچکدام از اهداف از پیش تعیین شده خود نخواهد رسید، بلکه بیم آن می‌رود که در صورت اجرای غیرکارشناسی آن، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد زبانه کشیدن آتش غائله‌ای به مراتب بدتر از فجایع رخ داده طی افزایش سه برابری قیمت بنزین در آبان ماه ۱۳۹۸ باشیم!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
۰
۰
خدا نیاره اون روز رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
۰
۰
تو رو هرکی دوسش دارید اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید و تزهای الا بختکی ندید
دیگه مردم توانی ندارن واسه گرونی بیشتر
تا خرخره غرق مشکلات و بدبختی هستن
ولمون کنید بابا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
۰
۰
اینهادارندنرخ را۱۱۰۰۰هزارتومان درسایت هایی خبری اعلام. میکنندتاوقتی بنزین لیتری۶۰۰۰هزارتومان شدمردم بگن بازهم خداراشکر۱۱۰۰۰هزارتومان نشدسالهاس دارندبامردم. ابن چنین بازی می کنند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
۰
۰
با سلام متاسفانه فشار به روی مردم زیاده ولی --- ما هیچگونه طرح و برنامه برای مهار این افسارگسیختگیها در اقتصاد ندارن آقایان مجلس نسبت که در سواد سیاسی و تحصیلی آنان باید شک کرد نه تنها در این مدتی که از عمر نمایندگی شود میگذره کار خاصی انجام ندادن بلکه با طرح لوایح بی خاصیت سوهان روح و روان مردم بودند و هستند شوربختانه این مجلس نشینان مرفه --- که با مایه گذاشتن از مقام معظم رهبری ردای نمایندگی به تن کردن ثابت کردند در عمل عرضه و --- ندارن متاسفانه کنترل انفجار جامعه در دستان دولت و مجلس و عوامل پشت پرده هست کسانی که مرغشان یک پا داشته و در جهت تعامل با دنیا تمایلی ندارن...گران کردن بنزین و صدقه دادن به مردم دردی از دردهای بی درمان مملکت رو دوا نخواهد کرد اگر بر فرض بنزین مانند سال ۹۸ گران شود سناریو نویسان برای شلوغیهای احتمالی برای حفظ ---شان سناریوهای خودشان را از هم اکنون به مرحله نگارش درآورده اند احتمالا دوباره جهیزیه نو عروسی ناگهان در آتش بسوزد و خبرنگار دلیر سیما مانند سوپر من برای تهیه گزارش سر برسد.
تا کنون ---ان این کشور از خودشان سوال کرده اند پس حق مردم --- --- --- --- چی مگر مردم ما آدم نیستن چرا این --- به اصطلاح --- هیچ حقی برای مردم کشورش قائل نیست و مردم را به مثابه --- --- می بیند...
مردم روز به روز فقیر تر و --- ما روز به روز پررو تر می شوند...
کرونا
|
United States of America
|
۰۳:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
۰
۰
درود و سلام و ارادت خدمت صراطی های عزیز واقعا تحلیل به جا و حرف دله ملت بینوا رو زدید واقعا اگر بنزین گران شود تکلیف ما قشر ضعیف چیه اگر صدامون در بیاد میشیم اغتشاشگر و --- --- --- البته برای من جای سوال هستش چرا به جای چند ده برابر کردن یارانه در صورت گرانی بنزین چرا دولت این پولها رو صرف اشتغال نمیکنن سوال دیگه صراط عزیز ---ان مملکت ما با ملت چه خصومت و دشمنی دارن که دلشون نمیخواد ملتشون مثل همه ملتهای دنیا خوب و شرافتمندانه زندگی کنن والا به دین به مذهب ما تو ایران داریم با فلاکت و بدبختی تو یه کلام مثل --- زندگی میکنیم چرا ما باید بدبختی بکشیم اونوقت یه سری خانم زاده و آقا زاده تو کشورهای خارجی مشغول عشق و حال باشن مگر خون اونها از خون ما رنگین تره واقعا برای من همیشه جای سواله چرا ملت ما باید همیشه تو فقر و فلاکت و بدبختی باشن گناه ما چیه جوونی ما --- رفت.خودمو میگم تا کی دستم جلوی مادرم دراز باشه تا کی اون مادر مستمری بگیر تو جیب پسرش پول بزاره که پسرش خجالت نکشه خداییش ---ان ما در حقه ملتشون کوتاهی و اجحاف کردن و قطعا این اجحاف از سوی خداوند پنهان نمیمونه الانم بنزین رو گران کنید این مجلس که عصاره --- ملت و --- هستند و دولتی که نیومده و مهرش خشک نشده خودش داره ملتش رو --- --- --- آقایان دولتی و مجلسی و سایر --- --- --- ما ملت خدایی داریم بترسید از روزگاری که مورد غضب خدا واقع بشید بترسید...