۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
سرپرست آموزش و پرورش:

سوم مهر ماه زنگ مدارس با حضور رییس جمهوری به صدا درمی‌آید

سوم مهر ماه زنگ مدارس با حضور رییس جمهوری به صدا درمی‌آید
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با اعلام اینکه تمهیداتی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اندیشیده شده است، گفت: سیاست کلی، بر بازگشایی مدارس تاکید دارد؛ از این رو، در روز سوم مهر، زنگ مدارس با حضور ریاست جمهوری به صدا درمی‌آید.
کد خبر : ۵۷۱۲۰۴

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در سومین اجلاسیه کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور انجام می شود و تمهیداتی برای واکسیناسیون دانش آموزان اندیشیده شده است.

وی افزود: دوری از فضای تعلیم و تربیت آسیب های بسیاری به همراه داشته است. افت کیفیت آموزشی و فقر یادگیری از جمله این آسیب هاست که در دوران کرونا برای دانش آموزان ایجاد شد.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به سمت آغاز سال تحصیلی پیش رفت، با بیان اینکه محرومیت بیش از یک و نیم میلیارد دانش آموز در کل جهان در دوران کرونا آسیب های جدی‌ ایجاد کرده است، یادآور شد: در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور آموزش حضوری، در ۷۰ درصد کشورها آموزش ترکیبی (حضوری و مجازی) و در تعدادی محدود به صورت مجازی ارایه می شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: سیاست ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا ضرورت بازگشایی مدارس است که در دستورکار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: زمینه حضور تدریجی و کم دغدغه‌ دانش آموزان فراهم شده است و به مدیران مدارس به زودی ابلاغ می شود.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: در روز سوم مهر، زنگ مدارس با حضور ریاست جمهوری به صدا درمی آید و با کمک معلمان، اولیا و مسوولان مدارس زنگ مدارس در سراسر کشور به صدا درمی‌آید و مسیر بازگشایی در یک فرآیند تدریجی انجام می شود.

وی ادامه داد: در این عرصه مهم باید زمینه بازگشایی را برای خدمت به کشور فراهم کنیم. هیچ چیز نباید مقابل سلامت دانش آموزان قرار گیرد. حفظ سلامت دانش آموزان خط قرمز ما است.

سرپرست آموزش و پرورش افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می تواند نقش مهمی در ترغیب و اقناع جامعه برای عادی سازی بازگشایی مدارس داشته باشد. بازگشایی مدارس یکی از مهم ترین ماموریت های کشور است.

کاظمی خاطر نشان کرد: اولین ماموریت نظام، بازگشایی مدارس است که به عنوان استراتژی اصلی مورد توجه قرار گرفته است. آغاز سال تحصیلی از اول مهر و بازگشایی با رویکرد تدریجی و حفظ سلامتی دانش آموزان پس از آن دنبال می شود.

وی با بیان اینکه جایگاه تشکل‌ها به ویژه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار زیاد است، گفت: این کنگره در آغاز سال تحصیلی و آستانه بازگشایی مدارس شکل گرفته است، نقطه عزیمت هر نظام برای دستیابی به آرمان ها نظام تعلیم و تربیت است، در واقع قطار توسعه پایدار هر کشوری از ایستگاه بزرگ تعلیم و تربیت می گذرد و کم توجهی به این دستگاه بزرگ آسیب زا است.

کاظمی افزود: دستاوردهای اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی در کشور به نظام تعلیم و تربیت وابسته است، سهم منابع انسانی در کشورهای توسعه یافته به دلیل توجه به نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته است و ما راه های زیادی برای کشف و پرورش سرمایه های کشور داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت همه آرزوهای مردم و رهبری در سند تحول تجلی پیدا کرده و به عنوان میثاق ملی در دستور کار است. نقطه مشترک ما و شرکا در همه ابعاد همین اهداف سند است و دستیابی به حیات طیبه بر اساس سند تربیت چند ساحتی مورد توجه است.

کاظمی با بیان اینکه بر اساس اهداف سند نیاز به انسان متعادل و متوازن در همه ساحت ها داریم، افزود: داشتن دانش آموزان در تراز سند بر اساس سند تکوین و تعالی فرد است. سند هم مسیر را به ما نشان داده است، در هر کدام از این ساحت ها در کنار تمرکز بر دانش باید موقعیت های یاددهنده تربیتی را فراهم کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: بزرگترین مشکل نظام تعلیم و تربیت این است که در مسیر صرفا آموزشی حرکت می کنیم،
تشکل های دانش آموزی بالاترین فرصت های تربیتی را فراهم می کنند. نزدیک ترین و موثرترین راه دستیابی به اهداف سند نقش پذیری دانش آموزان است.

به گفته کاظمی، در میان تشکل های دانش آموزی در همه ابعاد، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به لحاظ سابقه جهادی در تاریخ انقلاب یقینا برای حفظ آرمان و ارزش های انقلاب و توسعه و فرهنگ ارزش های ملی در خط مقدم قرار دارد. اتحادیه به تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی کمک می کند به همین دلیل حمایت های حداکثری لازم برای این تشکل را انجام می دهیم.